شناسه خبر : 27436

اقتصاد چین به دست انداز رسید!

اقتصاد چین به دست انداز رسید!

یک نظرسنجی تجاری بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین در ماه سپتامبر برای اولین‌بار در چهار ماه گذشته کاهش یافت زیرا محدودیت‌های کووید- ۱۹ باعث کاهش تقاضای شکننده و کاهش اعتماد تجاری شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید خدمات از ۵۵ در ماه اگوست به ۴۹.۳ کاهش یافت زیرا اقدامات مهار کووید باعث اختلال در عرضه و تقاضا و محدود کردن سفرها شده است.

یک نظرسنجی رسمی که هفته گذشته منتشر شد نیز نشان داد که فعالیت خدمات در حال کاهش است، اگرچه میزان آن اندکی بالاتر از مرز ۵۰ واحدی که رشد را از انقباض ماهانه جدا می کند، باقی ماند.

اقتصاد چین در ماه آگوست با رشد سریع‌تر از حد انتظار در تولید کارخانه‌ها و خرده‌فروشی، نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد اما به دلیل طولانی‌مدت محدودیت‌های کووید و بدتر شدن رکود املاک، مانع از آن شد. وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group گفت: وضعیت همه‌گیری هنوز پیچیده است و تأثیر منفی کنترل‌های کووید بر اقتصاد همچنان آشکار است.

نظرسنجی نشان داد که شرکت‌های خدماتی با تقاضای ضعیف، کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها مقابله می‌کنند، اگرچه سفارش‌های خارجی در حال بهبود هستند.

 زیرشاخص فضای کسب‌وکار جدید اولین افت در چهار ماه گذشته را در سپتامبر به ثبت رساند که از این میان، تجارت جدید صادراتی برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ گسترش یافت. این زیرشاخص نشان داد که قیمت نهاده‌ها از ژوئن ۲۰۲۰ هر ماه افزایش یافته که عمدتا ناشی از افزایش هزینه‌های مواد خام و نیروی کار است.

 

ارسال نظر