شناسه خبر : 27382

اختصاصی چابک آنلاین؛

عمر متوسط شیرآلات تولید داخل ۴ سال است!

عمر متوسط شیرآلات تولید داخل 4 سال است!

یک عضو هیات مدیره گروه بازرگانی شیرآلات هانسگروهه، اظهار کرد: رکود صنعت ساخت و ساز تاثیر قابل توجهی بر میزان تقاضای شیرآلات هانسگروهه نداشته، زیرا عمده مصرف کنندگان این نوع شیرآلات، افراد با درآمد بالا هستند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمود جمالی، درگفتگو با چابک آنلاین، با اشاره به وجه تمایز بین کیفیت برندهای داخلی وخارجی شیرآلات مصرفی درصنعت ساختمان، افزود: کیفیت برندهای خارجی شیرآلات با برندهای داخلی شیرآلات قابل مقایسه نیستند که این تفاوت به نوع تکنولوژی در تولیدات، بر می گردد.

وی، ادامه داد: برای مثال یک نمونه تفاوت در فرایند تولید شیرآلات خارجی و ایرانی به روش ریخته گری  این است که در کشورهای خارجی پس از تولید 2000 محصول، قالب ها دور ریخته می شود،درحالیکه کارخانه های تولیدی ایران با همان قالب تا حدود 200 هزار محصول  هم تولید می کنند.

به گفته این وارد کننده شیرآلات هانسگروهه، آبکاری شیرآلات بهداشتی که نمودی از کیفیت آن است در برندهای خارجی معمولا تا 13 میکرون است در حالیکه آبکاری شیرآلات تولیدی کشور دو میکرون است .

جمالی، در خصوص عمر متوسط شیرآلات تولید برندهای خارجی و ایرانی، مدعی شد: عمر متوسط شیرآلات تولید داخلی بین  3 تا 4 سال بوده ،درحالیکه عمر متوسط شیرآلات برندهای خارجی حتی به 20 سال هم می رسد .

وی، با اشاره به اینکه تنوع تولید شیرآلات داخلی پایین است، افزود: تولید شیرالات خارجی معمولا به دو روش دست ساز و ماشینی صورت می گیرد و تنوع بالایی در تولید دارند.

عضو هیات مدیره گروه بازرگانی شیرآلات هانسگروهه، با اشاره به ممنوعیت واردات شیرآلات بهداشتی ، گفت: در حال حاضر فروش محصولات ما درقالب 15 مدل صورت می گیرد در صورتی اگر واردات آزاد شود هم تنوع شیرآلات  بالا می رود و هم اینکه رقابت قیمتی بین محصولات داخلی و خارجی ایجاد می شود.

 

ارسال نظر