شناسه خبر : 27348

پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به زائران اربعین

پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به زائران اربعین

تا تاریخ ۱۰ مهر ماه سال جاری به حدود ۳۰۱ هزار نفر بالغ بر مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قربان اسکندری مدیر دفتر امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی، درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اربعین گفت: در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور فراهم شدن امکان حضور حداکثری عاشقان اهل بیت در بزرگترین اجتماع انسانی جهانی برای زائرین عتبات عالیات تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شد.

وی افزود: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی، طبق اعلام سازمان حج و زیارت از تاریخ شروع ثبت نام یعنی ۱۴ شهریور تا ۲۶ شهریور حدود ۷۶۰ هزار نفر در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام کردند؛ که از این تعداد بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۴۷۸ هزار نفر به عنوان سرپرست خانوار مشخص و از مجموعه سرپرستان خانوار نیز طبق فهرست اعلامیه نیروی انتظامی تعداد ۳۱۶ هزار نفر از مرز زمینی خارج شده اند.

اسکندری تصریح کرد: فهرست این افراد به بانک‌های عامل ارسال شد و تا تاریخ ۱۰ مهر ماه سال جاری به حدود ۳۰۱ هزار نفر بالغ بر مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد. همچنین فرایند پرداخت تعداد اندکی مرتبط ب بانک‌های خصوصی است که در دست اقدام است.

ارسال نظر