شناسه خبر : 27342

اختصاصی چابک آنلاین؛

مشاورین املاک درقانون پیش فروش ساختمان حذف شده اند/دست مشاورین املاک کوتاه است

مشاورین املاک درقانون پیش فروش ساختمان حذف شده اند/دست مشاورین املاک کوتاه است

یک عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران،گفت: تنظیم قراردادهای پیش فروش ساختمان در حوزه وظایف مشاورین املاک نیست و در قانون نیز برای انجام این فعالیت توسط واحدهای مشاور املاک جرم در نظرگرفته شده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، سعید لطفی در گفت وگو با چابک آنلاین، افزود: در قانون پیش فروش ساختمان، به حوزه وظایف دفاتراسناد رسمی تنها در قالب تنظیم سند پیش فروش اشاره شده و قراردادهایی مثل زمان تحویل ملک، زمان پرداخت هزینه ها و دیگر مواردباید زیر نظر مشاورین املاک صورت بگیرد در حالیکه دست مشاورین املاک از این امر کوتاه است و حق و حقوقی برای این واحدها در قانون وجود ندارد .

وی،ادامه داد:در قانون پیش فروش ساختمان، مشاورین املاک از چرخه فعالیت خارج شده اند و همین امر موجب شده طرفین معامله یکسری قول و قرار بین خود منعقد کنند و در اغلب موارد این قول و قرارها به نفع سازنده است و خریدار از موضوع مطلع نیست و به این طریق احتمال وقوع اختلافات ملکی در آینده بالا می رود .

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، خاطر نشان کرد: اگر در قانون پیش فروش ساختمان، علاوه بر وظیفه دفاتر اسناد رسمی در قالب تنظیم سند، حق و حقوقی برای مشاورین املاک نیز در نظر گرفته شود قطعا ضرر کمتری متوجه معامله گران خواهد شد.

 

ارسال نظر