شناسه خبر : 27276

روسیه تحویل گاز به «انی» ایتالیا را متوقف کرد

 روسیه تحویل گاز به «انی» ایتالیا را متوقف کرد

شرکت ایتالیایی انی اعلام کرد که گازپروم روسیه اطلاع داده است که به دلیل « عدم امکان انتقال گاز» از طریق اتریش، نمی‌تواند روز شنبه به این کشور گاز برساند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایلنا، شرکت ایتالیایی انی اعلام کرد که گازپروم روسیه اطلاع داده است که به دلیل « عدم امکان انتقال گاز» از طریق اتریش، نمی‌تواند روز شنبه به این کشور گاز برساند.

گازپروم اعلام کرد که قادر به تایید حجم گاز درخواستی برای روز گذشته نیست و اعلام کرد که امکان تامین گاز از طریق اتریش وجود ندارد. در بیانیه انی آمده است که گاز امروز روسیه به انی از طریق نقطه ورودی تارویسیو به صفر خواهد رسید .

Eni گفته است که اطلاعات بیشتری را در صورت بازیابی منابع ارائه خواهد کرد.

بر اساس بیانیه گازپروم در کانال تلگرامی این شرکت، جریان گاز از طریق اتریش به دلیل امتناع اپراتور اتریشی از تایید جایگزین‌های ترانزیت به دلیل تغییرات مقرراتی که در پایان سپتامبر در اتریش اعمال شد، متوقف شده است.

این شرکت اعلام کرد: « گازپروم به همراه خریداران ایتالیایی در حال کار بر روی راه حلی برای این مشکل است .

اپراتور شبکه گاز کانکت اتریش تاکنون هیچ اظهارنظری در مورد وضعیت ارائه نکرده است.

ایتالیا گاز روسیه را از طریق یک خط ترانزیت باقی مانده از اوکراین دریافت می‌کند. این گاز پس از عبور از اتریش به ایتالیا می‌رود. سایر کشورهای اروپایی که گاز روسیه را از طریق اوکراین دریافت می کنند عبارتند از اسلواکی، مولداوی، رومانی و جمهوری چک.

پیش از این، وب سایت اپراتور ترانزیت گاز اوکراین گزارش داده بود که انتظار می‌رود جریان از طریق اوکراین در اول اکتبر به حدود 41.6 میلیون متر مکعب برسد.

از فوریه، سهم گاز روسیه در واردات ایتالیا از 40 درصد به حدود 18 درصد کاهش یافته است و مقامات می‌گویند که می‌توانند با استفاده از منابع سوخت جایگزین، با کمبود مورد انتظار در زمستان مقابله کنند. این کشور یک طرح صرفه جویی در انرژی برای کاهش مصرف گاز را اتخاذ کرده است. در بخشی از این طرح، فصل گرمایش 15 روز کاهش و دمای گرمایش ساختمان‌ها یک درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ارسال نظر