شناسه خبر : 27175

ثبت نام ۱۵۴ هزار نفر در طرح کارورزی

ثبت نام ۱۵۴ هزار نفر در طرح کارورزی

بررسی آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی نشان می‌دهد که تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این طرح ثبت نام کرده و حدود ۱۱ هزار و ۲۶۷ بنگاه مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، طرح کارورزی یکی از برنامه‌های دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان با هدف تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه‌ها و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان برای ورود به بازار کار است. اهمیت این طرح از آن جهت است که نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در مقایسه با نرخ بیکاری کل کشور، رقم بالایی را نشان می‌دهد.

بر همین اساس، بررسی آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی حکایت از افزایش استقبال متقاضیان از این طرح دارد به شکلی که تا امروز ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این طرح ثبت نام کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۴۳۳ واحد پذیرنده این داوطلبان بوده و حدود ۶۳ هزار قرارداد منعقد شده است.

استان فارس با ۱۵ هزار و ۲۱۸ نفر بیشترین داوطلب طرح کارورزی و استان خراسان رضوی با ۷ هزار و ۳۶۴ نفر کمترین داوطلب طرح کارورزی را داشته است.

ثبت نام ۱۵۴ هزار نفر در طرح کارورزی/ معافیت بیمه‌ای ۱۱ هزار واحد

همچنین با توجه به اینکه مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند، آمارها نشان می‌دهد که تا به امروز ۱۱ هزار و ۲۶۷ واحد مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.

گفتنی است، طول مدت کارورزی حداکثر سه ماه است که کارورزان طی این مدت بیمه مسئولیت مدنی هستند. داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح به شمار می‌رود.برای متقاضیان مرد نیز داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

 

ارسال نظر