شناسه خبر : 27162

رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته رسید

رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته رسید

رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته رسید زیرا شرکت‌ها با کاهش رشد جهانی و فشار ناشی از قیمت بالای انرژی و مواد خام مقابله می‌کردند که با ضعیف‌شدن ین تشدید شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید در سپتامبر از ۵۱.۵ نهایی ماه قبل به ۵۱ کاهش یافت. این رقم کندترین انبساط را از ژانویه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد، اگرچه در بالای ۵۰ که انقباض را از انبساط جدا می‌کند، باقی ماند که به دلیل مشکلات تولید و به طور کلی سفارشات جدید، که هر دو برای سومین ماه متوالی با کاهش مواجه شدند، کاهش یافت. سفارشات جدید با سریع‌ترین نرخ در دو سال اخیر کاهش یافت.

جو هیز، اقتصاددان ارشد اس‌اندپی گلوبال گفت: با فشارهای تورمی و وخامت رشد اقتصاد جهانی که بر فعالیت‌در بخش‌های تولیدی و خدماتی تأثیر می‌گذارد، رشد کلی پایین می‌ماند.

خوش‌بینی نسبت به شرایط سال آینده در ماه سپتامبر کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه اخیر رسید که بخشی از آن به دلیل کاهش شدید ارزش ین بود.

هیز گفت: ضعف قابل‌توجهی که از ابتدای سال تا به امروز در ین مشاهده کرده‌ایم، همچنان فشارهای قیمتی را افزایش می‌دهد و شرکت‌ها در تلاش برای انتقال کامل این هزینه‌های بالاتر به مشتریان هستند.

 

ارسال نظر