شناسه خبر : 27125

صادرات میگوی دریایی از ایران کمتر از ۶ درصد است

صادرات میگوی دریایی از ایران کمتر از ۶ درصد است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: میگوی پرورشی ایران به همه جای دنیا اعم از کشور‌های اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «ارسلان قاسمی» در برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه صادرات میگوی دریایی از ایران کمتر از ۵ تا ۶ درصد است، افزود: حجم زیادی از میگوی دریایی در بازار داخل به فروش می‌رسد؛ چون قیمت این آبزی در بازار داخل مناسب‌تر و گران‌تر از میگوی صادراتی است. علاوه بر این، بیشترین حجم مصرف میگوی دریایی مربوط به چهار استان جنوبی کشور از قبیل بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان همچنین گفت: امسال صید میگوی دریایی نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش داشته؛ اما تولید میگوی پرورشی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

قاسمی افزود: میگوی پرورشی ایران به همه جای دنیا اعم از کشور‌های اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان این که هم اکنون بیشترین حجم میگوی پرورشی ایران به چین و روسیه در حال صادرات است، گفت: حجم زیادی از میگوی ایران به امارات هم صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان تصریح کرد: البته این میگو برای مصرف بازار داخلی امارات نیست؛ بلکه به برخی از کشور‌های اروپایی و همسایه ری اکسپورت (صادرات مجدد) می‌شود که این هم به تحریم‌های ظالمانه برمی گردد که نقل و انتقال پول را سخت کرده است.

قاسمی در ادامه گفت: امسال قیمت میگوی دریایی سر اسکله در استان بوشهر از ۲۳۰ تا ۳۲۰ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم در نوسان است. نوسان قیمت میگوی دریایی در فصل برداشت در سال گذشته زیر ۲۰۰ هزار تومان بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: پیش بینی می‌شود امسال قیمت میگوی پرورشی در کشور به ازای هر کیلوگرم نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته باشد.

ارسال نظر