شناسه خبر : 26946

چاره‌ای جز ساخت شناور در داخل نداریم

چاره‌ای جز ساخت شناور در داخل نداریم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، ساخت شناور و توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور را یک الزام قطعی دانست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سلمان ضربی درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد ایران، اظهار داشت: صنعت دریایی، یکی از مؤثرترین صنایع دنیا به شمار می‌رود و بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل و تجارت دنیا از طریق حمل‌ونقل دریایی، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها مزیت حمل‌ونقل دریایی خود را به صورت جدی مدنظر قرار داده‌اند در حالی که این ظرفیت اقتصادی در کشور ما با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و وجود دریا در شمال و جنوب ایران مغفول مانده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت طلایی برای توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور به شمار می‌روند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند فاصله حمل‌ونقل در کشور ما با کشورهای توسعه یافته را کم و شرایطی ایجاد کنند تا بتوانیم از مزیت دریا در توسعه اقتصاد بهره‌مند شویم.

ضربی با تاکید بر اینکه ناچار هستیم در مقوله ساخت شناورها ورود کنیم، عنوان کرد: محدودیت‌ها ایجاد شده نظیر تحریم باعث قفل شدن صنعت حمل‌ونقل یک کشور می‌شود و موجب می‌شود خطوط کشتیرانی از داشتن کشتی‌های جدید و به‌روز محروم شوند.

وی افزود: به طور حتم باید ناوگان حمل‌ونقل دریایی خود را توسعه بخشیم و یکی از استراتژی‌ها باید تقویت ناوگان ملی باشد و برای کمک به ارتقا وضعیت ناوگان حمل‌ونقل دریایی، صنایع ملی خود داشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل‌ونقل دریایی دنیا به یک بازار رقابتی تبدیل شده است، اظهار کرد: باید در صنایع دریایی ایران تحول ایجاد کنیم و بتوانیم در بازار دنیا به بهترین شکل، رقابت کنیم.

ضربی افزود: نباید در حوزه ساخت و تعمیرات به خارج از کشور باشیم و باید با بهره‌مندی از توان داخلی در حوزه دریایی بتوانیم در صنعت حمل‌ونقل دریایی، وضعیت را تغییر دهیم و جایگاه خود را چه در سطح منطقه و چه در سطح بین‌المللی ارتقا بخشیم.

ارسال نظر