شناسه خبر : 26773

وزارت صمت صنعت ماشین‌های کشاورزی را به عنوان صنعت درجه ۲ و ۳ می‌شناسد

وزارت صمت صنعت ماشین‌های کشاورزی را به عنوان صنعت درجه ۲ و ۳ می‌شناسد

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران گفت:هم اکنون بیش از ۹۰ درصد نیاز حوزه کشاورزی کشور به ادوات و ماشین‌های کشاورزی، در داخل تولید و تامین می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا نامی در ارتباط با رسانه ملی (برنامه تابلوی واردات رادیو اقتصاد) افزود: در حال حاضر ادوات و ماشین‌های کشاورزی تولید داخل به لحاظ کیفیت، حرفی برای گفتن در سطح بازار‌های بین المللی دارند.

وی همچنین اضافه کرد: انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران به عنوان یکی از اعضای باشگاه بزرگ تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی دنیاست که ۱۵ کشور صاحب صنعت عضو این انجمن هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران گفت: بطور کلی کشور در حوزه ماشین‌های کشاورزی، استقلال و خودکفایی عام دارد.

وی افزود: بخش کمی از ماشین آلات کشاورزی که اکنون وارد می‌شود از دو حالت خارج نیست یا به دلیل کم بودن میزان تولید، تولید این نوع ماشین آلات در داخل به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست یا به لحاظ پیچیدگی‌های صنعتی سطح فناوری این ماشین‌ها از سطح فناوری سرمایه گذاری این بخش فراتر است.

نامی ادامه داد: حدود ۱۰۰ شرکت و واحد‌های تولیدی متوسط به بالا ادوات و ماشین‌های کشاورزی در کشور فعال و عضو انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران هستند و بیش از این تعداد تولیدکنندگان زیر پله‌ای و غیر مجاز هم در کشور وجود دارند، زیرا فناوری ماشین‌های کشاورزی خیلی پیچیده نیست.

وی گفت: محصولات تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران با استاندارد پذیر بودن، از خدمات پس از فروش و ضمانت نامه نیز برخوردارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی ایران در پاسخ به پرسشی درخصوص مهمترین چالش پیشروی تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی در کشور گفت: دخالت غیر کارشناسی دولت از جمله چالش‌های اساسی نه در حوزه صنعت ماشین‌های کشاورزی بلکه در همه بخش‌ها در کشور است.

نامی افزود: متاسفانه وزارت صمت به عنوان متولی صنعت کشور در اولویت‌های خود، صنعت ماشین‌های کشاورزی را به عنوان صنعت درجه ۲ و ۳ می‌شناسد.

وی یاد آورشد: متاسفانه هیچ گونه حمایت و کمکی از سوی دولت حتی در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم به صنعت ماشین‌های کشاورزی کشور نشده در حالیکه این صنعت می‌تواند در حوزه کشاورزی و اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین باشد.

ارسال نظر