شناسه خبر : 26704

ترکیه صاحب بازار ۱.۷میلیارد دلاری روسیه و اوکراین شد

ترکیه صاحب بازار ۱.۷میلیارد دلاری روسیه و اوکراین شد

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلار بازار آزاد شده روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم. این در حالی است که حتی در برخی زمینه‌ها پیشرو نیز بودیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین حسینی در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات کشور با بیان اینکه اگر در شیلات به افرایش تولید رسیده‌ایم با رسوخ علم و دانش و بحث‌های دانش بنیانی به حوزه شیلات بوده است، گفت: وقتی ۴۹ درصد بحث‌های تجاری‌سازی پروتئین‌ها در دنیا به آبزیان مربوط می‌شود این یعنی در سایر پروتئین ها نمی‌توانیم به دنبال پایداری باشیم.

وی ادامه داد: اگر در تولیدات غذا به دنبال ظرفیت‌های پایدار نباشیم و در راستای پایدارسازی امنیت غذایی اقدامی انجام ندهیم عملا کار خاصی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری سرلوحه کار سازمان شیلات است، گفت: این  دستورات شامل دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، اشتغال آفرینی، تامین امنیت غذایی پایدار است.

به گفته وی پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر پروتئین‌ها قیمت‌های بالاتری دارد که بایستی ارزان‌سازی شود.

وی همچنین به افزایش بهره‌وری در آبهای شیرین، توسعه سواحل و تولید گونه‌های مختلف بچه ماهی نیز اشاره کرد.

حسینی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ما نباید نگران بازار محصول تولیدی خود باشند، گفت: این اتفاق ناگواری است که محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دست آنها بماند و تولیدکننده دچار زیان شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلار بازار آزاد شده روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما عقب ماندیم با وجود اینکه با توجه به سابقه حتی در برخی زمینه‌ها پیشرو نیز بودیم.

وی افزود: حتی در بازارهای همسایه نیز نتوانسته‌ایم سهم خود را به دست بیاوریم.

حسینی در پایان گفت: زمان آزمون و خطا عبور کرده و ما نیازمند تولید هستیم. باید به خود اتکایی برسیم. بعد از امنیت نظامی، امنیت غذا تعیین کننده و استراتژیک است.

 

ارسال نظر