شناسه خبر : 26570

بیشترین نیروی کار جهان تا سال ۲۰۳۰ در کدام کشور است؟

بیشترین نیروی کار جهان تا سال ۲۰۳۰ در کدام کشور است؟

افزایش صادرات به ایالات‌متحده، هند را در رقابت برای تبدیل‌شدن به چین بعدی نگه می‌دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، هند، که بسیاری معتقدند پتانسیل تبدیل شدن به چین بعدی را دارد، سرانجام در بازار صادرات پیشرفت کرد زیرا به ۵ تامین کننده برتر اقلام تزئینی و تیشرت‌های کریسمس به ایالات متحده رسید.

بر اساس داده‌های گمرک ایالات‌متحده، محموله‌های دریایی کالاها و لوازم جانبی مراسم به آمریکا در ماه گذشته به ۲۰ میلیون دلار رسید که تقریباً سه برابر ارزش دوره سال قبل است. در این روند، هند پیشتاز فیلیپین شد زیرا خریداران منابع عرضه را در مواجهه با افزایش هزینه‌های نیروی کار و اختلالات ناشی از سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر را متنوع می‌کنند.

این روند به کالاهای کریسمس محدود نمی‌شود. صادرکنندگان در سومین اقتصاد بزرگ آسیا شاهد افزایش قابل توجه سفارش‌ها از سوی ایالات‌متحده و اروپا بوده‌اند که این تغییر بیشتر در بخش‌هایی مانند پوشاک، صنایع دستی و کالاهای مصرفی غیر الکترونیکی دیده می‌شود.

همه‌گیری که باعث شد چین قرنطینه‌های سختگیرانه را اتخاذ کند، به تغییر آن کمک می‌کند. صادرات کالاهای هند که در سال مالی منتهی به مارس به ۴۲۰ میلیارد دلار رسید، در ۴ ماه از آوریل به ۱۵۷ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که این میزان در مقایسه با صادرات سالانه ۳.۳۶ تریلیون دلاری چین کمرنگ است.

داده‌های دولت هند نشان می‌دهد که صادرات تزئینات کریسمس در سال منتهی به مارس بیش از ۵۴ درصد نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ افزایش یافته است، در حالی که صادرات صنایع دستی شاهد جهش حدود ۳۲ درصدی در مدت مشابه بوده است.

تحلیلگران اظهار کردند که ادامه جدایی چین از اقتصاد جهانی همراه با بهبودی پس از همه‌گیری، فرصتی را برای هند فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری خود را در رقابت‌پذیری بلندمدت سرعت بخشد. طبق گزارش کرنی و مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، هند دارای بیشترین نیروی کار جهان باشد و می‌تواند سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

 هند همچنین توانست از السالوادور پیشی بگیرد و به یکی از ۵ تامین کننده برتر تیشرت‌های نخی به ایالات‌متحده در سال جاری تبدیل شود.

 

ارسال نظر