شناسه خبر : 26528

سلام ۹ میلیون ایتالیایی به فقر انرژی

 سلام 9 میلیون ایتالیایی به فقر انرژی

کنفدراسیون صنایع ایتالیا اعلام کرد به خاطر افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی و قبوض برق و گاز یک نفر از هر ۶ ایتالیایی در معرض فقر انرژی قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، کنفدراسیون صنایع ایتالیا گزارش داد که یک نفر از هر 6 ایتالیایی معادل 9 میلیون نفر در این کشور به خاطر افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی و قبوض برق و گاز در معرض فقر انرژی قرار دارند.

فقر انرژی به زمانی گفته می‌شود که خانوارها به خاطر بالا بودن قیمت‌ها نتوانند از انرژی برای گرمایش در فصل زمستان و برای سرمایش در فصل تابستان استفاده کنند و مجبور شوند از لوازم خانگی خود استفاده نکنند. گفته می‌شود این مشکل در مناطق جنوبی ایتالیا حادتر است.

به طور مثال در منطقه کامپانیا، 519 تا 779 هزار خانوار مصرف برق و گاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شدت پایین آوردند. در سیسیل هم این رقم بین 481 تا 722 هزار خانوار است و در منطقه کالبریا نیز 287 هزار خانوار این رویه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته‌اند.

چند روز پیش رسانه‌های محلی گزارش دادند که روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست ایتالیا، قصد دارد از همه مردم این کشور بخواهد تا دمای خانه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ماه اکتبر به بعد و همزمان با شروع سرما در این کشور پایین بیاورند. ایتالیا همین حالا هم استفاده از انرژی در ساختمان‌های دولتی و مجتمع‌های آپارتمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدود کرده و پیش‌بینی می‌شود این محدودیت طی ماه‌های آینده شدیدتر شود.

ارسال نظر