شناسه خبر : 26497

قیمت خرید تضمینی گندم هفته آینده اعلام می‌شود

 قیمت خرید تضمینی گندم هفته آینده اعلام می‌شود

وزیر کشاورزی اظهار داشت: تعیین قیمت خرید تضمینی برنج و گندم ‌نیاز به مصوبه دارد و هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا،  سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور در جمع خبرنگاران گفت: تعیین قیمت خرید تضمینی برنج و گندم ‌نیاز به مصوبه دارد و هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی صنعت دام و طیور کشور را یک حوزه مهم در بخش تامین امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: بعد از مردمی سازی یارانه ها بیشتر فشار در حوزه تولید به صنعت دام و طیور وارد شد اما تولیدکنندگان غیرت‌مندانه پای تامین امنیت غذایی ایستادند.

وزیر کشاورزی ادامه داد: تولیدکنندگان از اردیبهشت تا به امروز با چالش‌های درگیر بودند، و با وجود تلاش‌هایی که در حوزه‌ نقدینگی، مازاد تولید، آزادسازی صادرات و خرید تضمینی و تغییر مبلغ ارز داشتیم غیزتمندانه پای تولید و سفره مردم ایستادند.

وی ادامه ادامه داد: به زودی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وزیر کشاورزی بابیان اینکه بعد از مردمی سازی یارانه ها نگاه وزارتخانه این است که در حوزه ارتقا بهره وری رشد کند.

ساداتی نژاد تامین خوراک دام را در رشد این صنعت مهم عنوان کرد، گفت: خوراک جایگزین داخلی با قیمت مناسب تر را با افزایش بهره‌وری جایگزین کنیم و در این بخش نقش شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه های تولیدی اهمیت دارد.

وزیر کشاورزی تصریح کرد : وزارتخانه اقدام به رتبه بندی کارخانه های تولید خوراک دام کرد است حدود 800 کارخانه تولید دام وجود دارد که ظرفیت تولید 25 میلیون تنی را دارد و بخش خصوصی در این حوزه ورود کرده است و باید برای ارتقا کیفیت خوراک دام تلاش کنیم.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه تامین دارو و واکسن نقش مهمی در سلامت و کیفیت دام و طیور دارد، خاطر نشان کرد: در ماههای نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها برگزاری نمایشگاه های از این دست می تواند در ارتقای بهره‌وری کمک کند.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور به سمت خودکفایی محصولات اساسی، گفت: تلاش داریم که به مرز خودکفایی برسیم و کشت سبزی و صیفی را از زمین باز به گلخانه منتقل کنیم برای تحقق این مهم در فاز اول نیاز است که 100 هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم این در حالیست که موجودی گلخانه در کشور 23 هزار هکتار است بنابراین حدود 80 هزار گلخانه جدید نیاز داریم که شهرک های گلخانه ای ایجاد کنیم و فضای باز شده را به سمت محصولات راهبردی گندم، جو و دانه های روغنی  هدایت کنیم.

ارسال نظر