شناسه خبر : 26438

۴۵۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور به چرخه فعالیت بازگشتند

 ۴۵۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور به چرخه فعالیت بازگشتند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری ۴۵۰ واحد تعطیل تولیدی تعطیل در کشور و ۳۱ واحد تعطیل در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علی رسولیان،امروز ۹ شهریور ماه در جمع خبرنگاران در سردشت هدف از سفر به استان را تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صنایع و توسعه واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها ایجاد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سردشت است که امروز شاهد کلنگ زنی آن بودیم.

وی بابیان اینکه احیای واحدهای تولیدی از سال گذشته به جد آغاز شده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۵۰ واحد تعطیل تولیدی تعطیل در کشور و ۳۱ واحد تعطیل در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: در سطح کشور بیش از ۲۰۰ تصفیه خانه برای شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی هدف از ایجاد تصفیه خانه‌ها را رعایت مسائل زیست محیطی، کمک به محیط زیست و بازچرخانی آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد.

وی افزود: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه‌های نواحی صنعتی کشور اختصاص پیدا کرد که بیشتر این اعتبارات صرف پروژه‌ها در شهرستان‌ها و نواحی مرزی شده است.

رسولیان با بیان اینکه، امسال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در مجموع ۸هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: از این مبلغ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان ها به خصوص در نواحی صنعتی هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: در شهرک صنعتی سردشت نیز امسال حداقل ۳۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت آن سرمایه گذاری خواهد شد.

وی به افزایش چشمگیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرستان سردشت اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه و ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان هستیم .

وی با اشاره به اینکه در شعاع ۳۰ کیلومتری نوار مرزی کشور حداقل ۳۵ناحیه صنعتی وجود دارد گفت: نگاه دولت و وزارت صمت ایجاد عدالت صنعتی است، بنابراین به دنبال ایجاد منابع و زیرساخت ها در مناطق مرزی کم برخوردار بوده و توسعه این مناطق هدف اصلی دولت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی عنوان کرد:نگاه دولت سیزدهم توجه به ظرفیت های موجود تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی است بنابراین نباید اجازه داد واحد تولیدی تعطیل شود و مردم نتوانند از زیرساخت های واحدهای تولیدی استفاده کنند.

 

ارسال نظر