شناسه خبر : 26358

۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه باید خیلی حواسمان به بیت المال باشد، اظهار کرد: ۳۰۰۰ همت(۳ هزار هزار میلیارد تومان) پروژه روی زمین مانده داریم که با روال کنونی تکمیل پروژه ها ۵۰ سال دیگر طول می کشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، میثم لطیفی امروز هفتم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: ما که وام دار خون شهداء هستیم نیاز است هرازچندگاهی عمیق و دقیق پای درس امیرالمومنین علیه السلام بنشینیم. زیرا انقلاب هر چه دارد از برکت خون شهداست و شهدا هر چه دارند از اهل بیت علیهم السلام دارند و در گام دوم انقلاب باید به الگوی حکمرانی اسلامی ایرانی مبتنی بر آموزه های امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام تاسی کرد.

وی افزود: یکی از ممیزات جدی اهل بیت، روحیه جهادی و کار جهادی است و یکی از مسائل مهم در این زمینه کار عملی و مهم تر به پایان رساندن آن است. زیرا پروژه های زیادی آغاز شده اما به پایان نرسیده است.

لطیفی با تاکید بر اینکه باید خیلی حواسمان به بیت المال باشد، تصریح کرد: در ابتدای دولت ۳۰۰۰ همت(۳ هزار هزار میلیارد تومان) پروژه روی زمین مانده داریم که با روال کنونی پروژه ها ۵۰ سال دیگر طول می کشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نظام اداری و هزینه کرد بخش زیادی از بودجه برای پرداخت حقوق و دستمزد عنوان کرد: از ابتدای دولت این بحث مطرح شد که پروژه های نیمه تمام قبلی را جمع کنیم و تنها در موارد ضرورت پروژه جدید آغاز شود.

وی با تاکید بر ایستادن پای کار گفت: باید کار را به مردم بسپاریم؛ اگر امتداد رزمنده، مجاهد، در میدان و سرباز ولایت را بخواهیم نشان بدهیم، شهید قاسم سلیمانی یک الگو است.

لطیفی اظهار کرد: جنبه فرهنگی شهید سلیمانی با دیگر جنبه های شخصیتی اش قابل مقایسه نیست و انتظار می رود مدیران این الگوی مدیریت جهادی را به ویژه در دیار حاج قاسم نصب العین قرار بدهند.

وی تصریح کرد: دنیا تشنه سبک و الگوی مدیریت متفاوتی است که در آن ملاک های مادی دیگر پررنگ نیست و سرفصلی در الگوی مدیریت مطرح شده که بازگشت معنویت به سازمان عنوان شده که قله معنویت، ایثار، فهم و ...  قاسم است و در دولت سیزدهم این مسئله در دستور کار قرار گرفته که به برکت خون شهید سلیمانی است و روحیه جهادی یعنی کار شبانه روزی.

معاون رئیس جمهور درباره عدم توازن در پرداخت حقوق ها گفت: با همه ملاحظاتی که در بوجه کشور داریم به هیئت دولت پیشنهادی برای ترمیم حقوق کارکنان دولت دادیم که اگر تامین اعتبار شود از ابتدای شهریور اجرایی می شود و الگوی ما نظام امتیازی خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که عدالت در پرداخت را در حقوق کارکنان دولت محقق کنیم اما نباید خودمان را با بخش خصوصی مقایسه کنیم.

لطیفی در پایان با اشاره به مشکلات مردم در شهرهای جدیدالتاسیس در بخش اداری گفت: رئیس جمهور به دنبال تفویض اختیارات به استان ها هستند و امیدواریم این مشکلات نیز حل شود.

 

ارسال نظر