شناسه خبر : 26334

دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار یک صنعت قرار می‌گیرند

دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار یک صنعت قرار می‌گیرند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت صمت و وزارت علوم، دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار یک صنعت قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، معدن و تجارت، "سید رضا فاطمی‌امین" در مراسم اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: دانشگاه و صنعت به یکدیگر نیاز دارند و مکمل هم هستند.

وی ادامه‌داد: به بیان دیگر در دانشگاه اساتید، دانشجویان و آزمایشگاه هایی وجود دارد که صنعت به آنها نیاز دارد و از آن سو، صنعت هم میدان عملی دارد که دانشگاه به آن نیازمند است.

فاطمی امین خاطرنشان‌کرد: دانشگاه برای اینکه علمش مساله‌محور شود باید با صنعت ارتباط داشته باشد و صنعت اگر بخواهد ارتباط و ارتقا داشته باشد، باید با دانشگاه ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل یک تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت علوم منعقد کرده ایم که یکی از بندهای آن این است که دانشگاه‌های معتبر کشور را در کنار یک صنعت قرار دهیم.

وزیر صمت تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا از دانشجویانی که در این حوزه تحصیل می کنند بهره ببریم و از توان آنان استفاده کنیم.

 نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوم تا ششم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر بود و مورد استقبال جامعه نخبگانی و نمایندگان و مسوولان کشور قرار گرفت.

 

ارسال نظر