شناسه خبر : 26272

سرویس تاکسی ویز گوگل تعطیل شد

سرویس تاکسی ویز گوگل تعطیل شد

سرویس مسیریاب ویز (Waze) با اشاره به کاهش شمار مسافران در دوران پاندمی کووید، اپلیکیشن تاکسی "کارپول" (Carpool) را پس از شش سال فعالیت، تعطیل کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ویز که زیرمجموعه گوگل است، در سپتامبر، اپلیکیشن کارپول را در آمریکا، برزیل و رژیم صهیونیستی تعطیل می‌کند.

اپلیکیشن تاکسی آنلاین کارپول برای سفرهای شهری محبوبیت یافته بود و یک برنامه اشتراکی عرضه کرده بود تا شرکت‌ها بتوانند آن را به عنوان یک گزینه رفت و آمد به کارمندان‌شان عرضه کنند.

رانندگانی که مشترک سرویس ویز کارپول بودند، برای سوار کردن مسافران به ازای هر مایل، ۵۴ سنت دریافت می‌کردند. اکثر رانندگان کارپول این سرویس را راهی برای صرفه‌جویی در بنزین می‌دانستند، نه کسب درآمد اضافی.

رواج دورکاری و تدابیر سلامتی در دوران پاندمی، باعث کمرنگ شدن محبوبیت کارپول شد. اگر چه اکثر کارمندان امسال با محل کار خود بر می‌گردند اما علاقه به کارپول و استفاده از وسایل نقلیه عمومی هنوز به وضعیت دوران قبل از پاندمی برنگشته است.

 افراد بیشتری مدل کاری ترکیبی که به صورت دورکاری و حضور در محل است را دنبال می‌کنند یا تنها برای جلسات و رویدادهای دیگر در محل کار حضور پیدا می‌کنند و در نتیجه، افراد بیشتری به تنهایی به محل کار می‌روند.

 

ارسال نظر