شناسه خبر : 26229

قطعات بی کیفیت، خودرو‌های صفر را روانه تعمیرگاه‌ها می‌کند

قطعات بی کیفیت، خودرو‌های صفر را روانه تعمیرگاه‌ها می‌کند

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متاسفانه نبود کیفیت و از سوی دیگر قاچاق لوازم یدکی تقلبی به بازار با برچسب اصلی باعث افزایش خودرو‌های بخصوص صفر کیلومتر به نمایندگی‌ها خودرو شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نیک آیین با اشاره به ازدحام خودرو‌ها در نمایندگی‌ها گفت:متاسفانه نبود کیفیت و از سوی دیگر قاچاق لوازم یدکی تقلبی به بازار با برچسب اصلی باعث افزایش خودرو‌های بخصوص صفر کیلومتر به نمایندگی‌ها خودرو شده است. در واقع امروز یکی از مشکلات خودرو‌ها رد نقص فنی کیفیت پایین تسمه تایم، صفحه کلاج و لنت‌های بی کیفیت خودرو است.

به گفته او، وضعیت کنونی صنعت قطعه‌سازی خودرو کشور، مطلوب نیست و متاسفانه هیچگونه نظارتی هم در این بازار نیست. به طوری که از مواد بازیافتی در تولید قطعات خودرو استفاده شده و همین امر باعث می‌شود که کیفیت قطعات کاهش و به عنوان مثال این تسمه تایم کمتر از یکماه برای خودرو کار کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو این را هم  گفت:در حال حاضر حدود   ۴۰ درصد بازار قطعات یدکی در اختیار برند‌های تقلبی و قاچاق است. با پایین آمدن کیفیت قطعات خودرو، میزان مراجعه مشتریان و مالکان خودرو‌هایی که پیشتر برای تعمیر مراجعه کرده اند، بالاتر رفته و تعمیرگاه‌ها نیز قادر به پاسخگویی بابت مشکلات مضاعف قطعات معیوب نیستند.

 

ارسال نظر