شناسه خبر : 26157

رقم مالیاتی خانه های خالی ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان محاسبه شد

رقم مالیاتی خانه های خالی ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان محاسبه شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور ماه سال جاری باید مالیات را پرداخت کنند در غیر این صورت ماهانه ۲.۵ درصد مبلغ مالیات تعیین شده باید جریمه پرداخت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، داود منظور در نشست خبری با اشاره به اقدامات سازمان امورمالیاتی در دولت سیزدهم اظهار کرد: رویکرد ما در مالیات ستاتی، کاهش فشار بر بخش رسمی اقتصاد و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

وی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره کرد و گفت: مالیات دارایی های مازاد از سال ٩۵ به بعد از بانک هایی که تسهیلات مربوطه را پرداخت نمی کنند دریافت می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی پلیس اقتصاد است و بر حسن اجرای بخش‌های خدمات دهنده به مردم رسیدگی می‌کند.

منظور در خصوص مالیات خانه ها و خودروهای لوکس گفت: این مالیتن چندین سال در بودجه‌های سنواتی آمده بود ولی نتیجه‌ای نداشت، اما امسال برای اولین بار مالیات‌های مربوطه شناسایی شد و اقدام به مطالبه و وصول شده است.

وی افزود: لیست ۵۲۰ هزار خانه خالی از وزارت راه دریافت شد و رقم مالیاتی آنها ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان محاسبه شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار مالک از این ۵۲۰ هزار ملک خانه خالی اعتراض کرده اند واعتراضات را به وزارت راه منعکس کرده‌ایم تا بررسی شود.

منظور در ادامه گفت: مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور ماه سال جاری باید مالیات را پرداخت کنند در غیر این صورت ماهانه ۲.۵ درصد مبلغ مالیات تعیین شده باید جریمه پرداخت کنند که در زمان نقل و انتقال خانه دریافت می شود.

وی در خصوص رقم مالیات دریافتی خودروهای لوکس گفت: تا روز گذشته ١۵٠ میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس دریافت شده است.

 

ارسال نظر