شناسه خبر : 26013

عدم پرداخت مطالبات سه ایرلاین به فرودگاه

عدم پرداخت مطالبات سه ایرلاین به فرودگاه

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تمامی ایرلاین‌ها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کرده اند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تاکنون تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی اقدام به پرداخت مطالبات خود کرده اند و تنها سه ایرلاین تاکنون بدهی های خود را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پرداخت نکرده اند که در حال پیگیری هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاه بر روی بلیت هواپیما را داده ایم اما تاکنون به تصویب نرسیده است.

او می گوید: هزینه عوارض فرودگاهی در پرواز های داخلی بر روی بلیت هواپیما ۷ هزار تومان و در پرواز های خارجی ۳۵ هزار تومان است که ما پیشنهاد داده ایم این میزان در پرواز های داخلی ۵ درصد نرخ بلیت و در پرواز خارجی به ۷ درصد برسد. 

آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته‌ که این افزایش قیمت امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.

 

ارسال نظر