شناسه خبر : 25931

همراهی سوئیس با اتحادیه اروپا در کاهش مصرف انرژی

همراهی سوئیس با اتحادیه اروپا در کاهش مصرف انرژی

وزیر انرژی سوئیس اعلام کرد این کشور با همسویی با طرح اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف گاز به میزان ۱۵ درصد در زمستان امسال، می‌تواند از کمبود انرژی جلوگیری کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه با هدف حفظ سوخت برای زمستان که ممکن است عرضه گاز روسیه متوقف شود، رسما طرح اضطراری این بلوک بر ای کاهش مصرف گاز را تصویب کردند.

سیمونتا سوماروگا، وزیر انرژی سوئیس به روزنامه "سونتاگ بلیک" گفت: وضعیت وخیم است و افزود: درخواست کمیسیون برق سوئیس از خانوارها برای ذخیره کردن شمع برای خاموشی‌های احتمالی در زمستان امسال، یک زنگ هشدار برای همه است.

دولت سوئیس اواخر ژوئن طرح‌هایی را برای رسیدگی به مسئله کمبود احتمالی گاز طبیعی در زمستان امسال تشریح و اعلام کرد اگر تدابیر دیگر کافی نباشند، ممکن است به سهمیه بندی متوسل شود.

سوئیس که در خشکی محصور است، گاز مورد نیازش را از طریق کانون‌های معاملات در کشورهای همسایه در اتحادیه اروپا تامین می‌کند و گاز حدود ۱۵ درصد از کل مصرف انرژی این کشور را پوشش می‌دهد. طبق آمار، حدود ۴۲ درصد از گاز برای گرمایش خانه‌ها استفاده می‌شود و باقی آن در بخشهای صنعت، خدمات و حمل و نقل، مصرف می‌شود.

در پاسخ به این سوال که آیا سوئیس باید طبق توافق اتحادیه اروپا عمل کند که از همه کشورها خواسته است زمستان امسال مصرف گاز را داوطلبانه ۱۵ درصد کاهش دهند، وزیر انرژی سوئیس گفت: شورای فدرال تصمیم گیری خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی سوئیس گفت: دولت در هفته‌های آینده کمپینی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی آغاز خواهد کرد و وی خاموش شدن گرمایش ساختمانهای دولتی را پیشنهاد می‌کند.

 

ارسال نظر