شناسه خبر : 25925

صدور شناسنامه فنی و ملکی کشور الزامی می‌شود

صدور شناسنامه فنی و ملکی کشور الزامی می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی الزام آور است چرا که شناسنامه فنی سندی است که در قالب آن تمام مشخصات فنی، سازه، معماری، تاسیسات و عوامل اجرایی، مشخص می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رامین کرمی گفت: قانون مجری ذی‌صلاح در اکثر پروژه‌های ساختمانی اجرایی شده است و در چند ماه گذشته، نظام مهندسی تهران نسبت به یکپارچه سازی سامانه های شهر تهران و شهرستانها اقدام کرد و الزام آور بودن قانون مجری ذی‌صلاح را هم از روسای دفاتر نظام مهندسی و هم از شهرداری ها و استانداری خواستار شده ایم و تمام تلاش ما بر نهادینه کردن این قانون مهم است.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با رای دیوان عدالت بدعت گذاری نادرستی در امر اجرای قانون مجری ذی‌صلاح با صورت گرفت و امیدواریم که با پیگیری هایی که از سوی شورای مرکزی نظام مهندسی و سازمان نظام مهندسی تهران در حال انجام است. رای دیوان عدالت در امر مجری ذی‌صلاح شکسته شود و این موضوع  اجرایی شود.

او می گوید: صدور شناسنامه فنی ملکی الزام آور است چرا که  شناسنامه فنی سندی است که در قالب آن تمام مشخصات فنی، سازه، معماری، تاسیسات و عوامل اجرایی، مشخص می شود. در همه جای دنیا املاک در زمان خرید و فروش بر اساس جزییات شناسنامه فنی ملکی ارزش گذاری می شوند.

شناسنامه فنی هویت ملک است و با وجود اینکه دیوان اخذ حق الزحمه بابت صدور شناسنامه ملکی را لغو کرده است اما در این دوره صدور شناسنامه فنی تا جایی که در توان سازمان باشد اجرایی خواهد شد و امیدواریم که رای دیوان به زودی شکسته شود و هویت ساختمان را زنده کنیم و سرمایه ملی را به راحتی از دست ندهیم.

 

ارسال نظر