شناسه خبر : 25906

صدور فاکتور‌های فروش الکترونیکی با کد اقتصادی جدید از مهر امسال

صدور فاکتور‌های فروش الکترونیکی با کد اقتصادی جدید از مهر امسال

شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده (۶) آئین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی (اعم از پرونده‌های موجود و یا ثبت نام‌های جدید) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان محترم مالیاتی اطلاع رسانی گردیده است. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس  است.

مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قرارداد‌ها و سایر اسناد مشابهی که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ (از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن) صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج نمایند؛ در غیر اینصورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.

 

ارسال نظر