شناسه خبر : 25752

۹۰ میلیون هکتار از عرصه کشور نیازمند طرح‌های آبخیزداری است

۹۰ میلیون هکتار از عرصه کشور نیازمند طرح‌های آبخیزداری است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وسعت ۱۳۵ میلیون هکتاری عرصه‌های کشور، گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های سیل هنوز ۹۰ میلیون هکتار از این عرصه‌ها نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فریبرز عباسی در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی فارس و بازدید از خسارت‌های سیل تصریح کرد: در سال‌های گذشته سالانه یک تا یک و نیم میلیون هکتار با اعتباراتی که وجود داشته دولت می‌توانسته طرح‌های آبخیزداری انجام دهد.

به نقل از جهادکشاورزی فارس، عباسی با بیان اینکه قرار است برنامه‌ای جدید با اعتبارات ویژه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تدوین شود، اظهار کرد: این برنامه پس از تهیه توسط مقام عالی وزارت در هیات دولت مطرح خواهد شد و منابع اعتباری آن مشخص خواهد شد تا طرح‌های آبخیزداری نسبت به گذشته با سرعت بیشتری دنبال شود.

عباسی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح‌های آبخیزداری شاهد خسارت‌های سیل نخواهیم بود یا از شدت آن کاسته خواهد شد، عنوان کرد: در مناطق سیل زده شهرستان‌های بوانات، خرم بید و سرچهان طرح‌های زیربنایی آب و خاک در اثر سیل آسیب دیده بودند؛ هر کمکی بتوانیم به این مناطق محروم، قدر دان و شهید پرور خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در بعضی از جاها کار خیلی فوری و فوتی است و آبرسانی به باغات و مزارع پایین دست قنوات  آسیب دیده از سیل ضروری است، افزود: دستورات لازم در محل داده شد که با اعتبارات استانی، خودیاری مردم و کمک بسیج سازندگی و سایر اعتباراتی که در استان هست کار شروع شود. 

به گفته عباسی؛ اعتبارات دولتی هم برای تزریق و کمک به مردم و تسریع در انجام کارها به استان و شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

 

ارسال نظر