شناسه خبر : 25722

اختصاصی چابک آنلاین؛

۳ درصد لوازم بهداشتی مورد استفاده در صنعت ساختمان وارداتی هستند

3 درصد لوازم بهداشتی مورد استفاده در صنعت ساختمان وارداتی هستند

دبیراتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تهران،گفت: صدور پروانه های ساختمانی به طور معمول تا ۹ ماه طول می کشد که این وقفه طولانی مدت درساخت وساز منجر به کاهش تقاضا وعرضه مصالح ساختمانی شده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مهدی شیخی نیا، در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: حدود 1300 واحد تولیدی در تهران عضو اتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی هستند که بیشترین اعضای اتحادیه را واحدهای تولیدی سیمان، گچ و آهک دربرمی گیرند.

وی،با تاکید بر ارتقای کیفیت تولیدات مصالح ساختمانی درکشور، گفت: درصورتی که مصالح ساختمانی کشور  با کیفیت مورد قبول و مطابق استانداردها تولید شوند، می تواند خودکفایی و عدم نیاز به واردات را در این زمینه ایجاد کند.

به گفته شیخی نیا، متاسفانه برخی از مصالح ساختمانی کشور کیفیت مورد قبولی ندارند و به بازارهم عرضه شده اند که خارج شدن این محصولات از چرخه بازار با دشواری های فراوانی همراه است و تنها اقدامی که اتحادیه می تواند دراین زمینه انجام دهد باطل کردن مجوز تولید است که در این خصوص اتحادیه عملکرد خوبی داشته است.

دبیراتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تهران، خاطرنشان کرد که مواد اولیه مصالحی چون سیمان، پودرسنگ، گچ وآهک در داخل کشور تامین می شوند و اغلب واردات شامل محصولات لوکس مثل لوازم بهداشتی ساختمان یا کاشی و سرامیک است.

به گفته وی، 15 تا 20 درصد از مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز شامل لوازم بهداشتی ساختمان است که حدود سه درصد ازاین محصولات وارداتی هستند .

شیخی نیا، با اشاره به اینکه مسیر ساخت و ساز ها درکشور همچنان به صورت سنتی و نیمه سنتی پیش می رود، گفت: سهم تولیدات مصالح نوین از کل مصالح ساختمانی تولیدی در کشور بسیار ناچیز است زیرا توجه خاصی در خصوص استفاده از این نوع مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد.

 

ارسال نظر