شناسه خبر : 25622

کنسرسیوم غذایی با حضور شرکت های ایرانی تشکیل شد

کنسرسیوم غذایی با حضور شرکت های ایرانی تشکیل شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت‌های غذایی کشور برای اولین بار کنسرسیوم جهانی تشکیل داده اند و از ونزوئلا تا ایران برای کشت محصولات کشاورزی اقدام کرده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی آقا محمدی در آغاز آئین رونمایی از نقشه راه تأمین مالی زنجیره‌ای در بخش کشاورزی که در بانک مرکزی برگزار شد با بیان اینکه بانک مرکزی در سال جاری بخشی از اعتبارات خود را به سمت نظام سیستمی برده است گفت: این اقدام بسیار امیدوار کننده است و می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی را نظامند کند.

وی با اشاره به به جنگ روسیه و اکراین گفت: این جنگ نشان داد که صنعت غذایی اهمیت بالایی دارد به طوریکه درجنگ جهانی دوم، اهمیت آن با کشته شدن ۹ میلیون ایرانی از گرسنگی بسیار بالا بود در حالیکه ایران در آن جنگ هیچ نقشی نداشت.

وی افزود: در موضوع کشاورزی قراردادی، گاهی لازم است بنگاه غذایی به سمت تأمین مالی زنجیره کشاورزی برود.

آقامحمدی ادامه داد: هم اکنون در دشت مغان ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مرغوب داریم اما توجهی به آن نشده است.

به گفته این مقام مسئول تجارت کشاورزی بسیار بزرگ و قابل اتکاست به طوریکه می‌توان با بیمه کشاورزی از کشاورز حمایت و ریسک تولید مدیریت می‌شود همچنین کاهش هزینه‌های مالی و تثبیت حاشیه سود کشاورزی نیز قابل احصا است.

وی اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی در زمینه تأمین مالی از روش کشاورزی قراردادی قابل تحسین است و کل نظام بانکی می‌بایست در این زمینه ورود کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ای گفت: اگر نظام تأمین مالی آرد را حذف کنیم و آنرا به نانوا بدهیم خواهیم دید کیفیت نان تا چه حد بهبود خواهد یافت به طوریکه اغلب مردم دچار اضافه وزن و بی بند و باری در تغذیه هستند و با ساماندهی این موضوع، غذای مردم نیز با کیفیت خواهد شد.

آقامحمدی اداه داد: ایران باید در خصوص برند حلال اقدامات جدی انجام دهد و این موضوع باید توسعه یابد.

وی گفت: شرکت‌های غذایی کشور برای اولین بار کنسرسیوم جهانی تشکیل داده اند و از ونزوئلا تا ایران برای کشت محصولات کشاورزی اقدام کرده اند.

ارسال نظر