شناسه خبر : 25497

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی در سیل اخیر کشور

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی در سیل اخیر کشور

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابینه فنی خسارت زده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، غلام عباس بهرامی نیا گفت: از دوشنبه سوم مرداد با آغاز بارش‌های گسترده در کشور ۲۳ محور شامل ۱۳ محور شریانی و ۱۰ محور غیر شریانی و ۳۵۰ محور روستایی در کشور مسدود شده که تاکنون ۴۴ محور بازگشایی شده است.
مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که ۲۲۰۳ راهدار در قالب ۲۲۵ گروه راهداری در این مدت به صورت شبانه‌روزی برای بازگشایی مسیر و امداد امداد رسانی به ترددکنندگان در جاده‌ها مشغول فعالیت بوده اند، افزود: برای اجرای عملیات راهداری در این مدت از ۲۱۳۵ دستگاه ناوگان راهداری سبک و سنگین استفاده شده است.
بهرامی نیا درباره میزان خسارت به راه‌های کشور و بنا‌های فنی محور‌ها گفت: سیل اخیر به ۲۰۰۰ کیلومتر راه و ۵۰۰ دستگاه انواع بنا‌های فنی در راه‌های کشور خسارت زده است.
وی با بیان این‌که از دوشنبه سوم مرداد تاکنون ۴۰۰۰ متر مکعب ریزش برداری در طول راه‌ها انجام شده است، میزان برآورد اولیه خسارت به راه‌های برون شهری کشور را ۶۰۰۰ میلیارد ریال بیان کرد.
مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های گسترده و احتمال وقوع مجدد سیل، از هموطنان و کاربران جاده‌ای درخواست می‌شود قبل از سفر‌های جاده‌ای، شرایط راه‌ها و پیش بینی شرایط جوی محور‌های مواصلاتی را از سامانه ۱۴۱ این سازمان دریافت کنند.

ارسال نظر