شناسه خبر : 25241

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن درتهران از ۱۹.۵ تا ۸۱ میلیون تومان

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن درتهران از ۱۹.۵   تا ۸۱ میلیون تومان

در بازار مسکن شهر تهران نرخ‌هایی کمتر از عرف بازار وجود دارد که البته این واحدها بیشتر در مناطق شمالی پایتخت است اما در مناطق میانی و جنوبی هم دیده می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، تلاش بعضی بخر و بفروش‌ها برای ایجاد التهاب در بازار مسکن همواره وجود داشته و معمولا در مواقعی که بازار به رونق می‌رسد، این تکاپو بیشتر می‌شود. در شرایط فعلی نیز بسیاری از سفته‌بازان و سوداگران به دنبال کسب سودهای عجیب و غریب از این بازار هستند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در عین حال معاملات افت کرده، در میان حجم زیاد فایل‌هایی با قیمت‌های نامتعارف، می‌توان واحدهای زیر قیمت هم پیدا کرد.

با توجه به عرضه بیش از تقاضا در نیمه شمالی شهر تهران، پایین بودن توان متقاضیان مصرفی این مناطق در مقایسه با نرخ‌های موجود و  حتی جابه‌جایی بسیاری از اجاره‌نشین‌ها از شمال به مرکز پایتخت، سرمایه‌های بسیاری در بازار املاک شمال تهران بلوکه شده است. بر این اساس معمولا شاهد عرضه واحدها با نرخ‌هایی پایین‌تر از عرف هر محله در محدوده شمالی تهران هستیم.

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از ۱۹.۵ میلیون تومان آغاز و تا ۸۱ میلیون تومان می‌رسد. طبق اعلام بانک مرکزی در خرداد امسال قیمت هر متر خانه در منطقه ۱ پایتخت به طور متوسط ۸۱ میلیون تومان بوده است اما در فایل‌های موجود در بازار رقم‌هایی بالاتر و البته پایین‌تر هم دیده می‌شود. به طور مثال در محله نیاوران هم‌اکنون یک واحد ۶۵ متری با امکانات کامل دارای انباری، پارکینگ، آسانسور، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، با عمر بنای دو ساله با قیمت ۶۹ میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد. البته این نرخ پیشنهادی فروشنده است که ممکن است قرارداد نهایی با قیمتی کمتر منعقد شود.

62324243

 آپارتمان دیگری در محله نیاوران به متراژ ۷۵ متر با عمر بنای ۶ سال دارای پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت ۳.۹ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که نرخ هر متر مربع آن ۵۲ میلیون تومان است.

در محله تهرانپارس شرقی، واحدی ۵۶ متری، دارای پارکینگ، انباری و آسانسور با عمر بنای ۱۸ سال به قیمت ۱.۸ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که  نرخ هر متر مربع آن ۳۲ میلیون تومان است. در حالی که طبق آمار رسمی، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۴ که محله تهرانپارس شرقی در آن واقع شده به ۴۲.۸ میلیون تومان می‌رسد.

در محله پونک واقع در منطقه ۵ که متوسط قیمت هر متر خانه در آن‌جا ۴۸.۸ میلیون تومان است، یک آپارتمان ۷۳ متری ۱۶ سال ساخت دارای آسانسور و انباری، رو به آفتاب، بازسازی شده به قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

بازار مسکن در ماه‌های اردیبهشت و خرداد با رونق نسبی همراه شد. معاملات در خرداد امسال حدود ۱۴ هزار فقره بود که نسبت به خرداد سال گذشته رشد ۱۷۲ درصد و در مقایسه با اردیبهشت امسال افزایش ۳۲ درصد را نشان داد. میانگین قیمت هم به ۳۹.۴ میلیون تومان در هر متر مربع رسید. قیمت مسکن در دو ماه اخیر دو افزایش ۶ و ۸ درصد را به ثبت رساند. با این حال بررسی‌های میدانی از کسادی معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در تیرماه حکایت دارد.

ارسال نظر