شناسه خبر : 25225

مصرف برق شبانه رکورد زد

مصرف برق شبانه رکورد زد

سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در کشور، رکورد مصرف برق شبانه نیز شکسته شد و با وجود شرایط سختی که برای صنعت برق رقم خورد، پایداری شبکه سراسری را حفظ کردیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: پس از ثبت رکورد افزایش مصرف برق در اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۸)، رکورد مصرف در زمان اوج بار شبانه (ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳) نیز زده شد و با ثبت عدد ۶۵ هزار و ۳۸۶ مگاوات، از رکورد شبانه قبلی که نزدیک ۶۴ هزار مگاوات بود عبور کرد.

وی ادامه داد: همچنان از همه مشترکان درخواست می‌کنم با استفاده‌نکردن از وسایل پرمصرف برقی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و خاموشی لامپ‌های اضافه به‌ویژه در شب، همکاری خوب خود با صنعت برق را ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ما نیروگاه‌هایی داریم که به حرارت حساس هستند و نمی‌توانند حداکثر تولید خود را داشته باشند اما امروز با بیشترین توان تولیدی در مدار بودند و در کنار آنها از نیروگاه‌های برق‌آبی، تجدیدپذیر و سایر نیروگاه‌های موجود در شبکه که خود نیز تحت‌تأثیر دما هستند نیز استفاده کردیم تا توانستیم با وجود شکسته شدن رکورد مصرف، پایداری شبکه سراسری برق کشور را حفظ و برق مشترکان را تأمین کنیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: دمای هوا در تیرماه امسال ۲/۱ درجه بیشتر از سال گذشته بود که این خود باعث افزایش مصرف شد اما درعین‌حال امسال مردم و مشترکان عمده کمک بسیار خوبی به صنعت برق کردند تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی در خصوص شرایط تأمین برق صنایع در تابستان امسال گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که از قبل با بخش صنعت انجام دادیم، همکاری خوبی شکل‌گرفته و صنایع مجاز هستند در ساعت‌هایی مانند شیفت کاری شبانه بدون محدودیت برق مصرف کنند و در باقی ساعات مطابق یک برنامه زمان‌بندی مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی نیز تعمیرات و تعطیلات تابستانی را به زمان اوج مصرف موکول کردند که همه این موارد کمک شایانی به صنعت برق کرد و جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنم چون با همکاری خوبی که داشتند توانستیم تا به امروز را بدون بروز محدودیت تابستان را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر