شناسه خبر : 25191

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه به ارزش ۴٠ میلیارد دلار

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه به ارزش ۴٠ میلیارد دلار

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه تفاهم‌نامه همکاری به ارزش حدود ۴٠ میلیارد دلار امضا کردند.

به گزلرش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن خجسته‌مهر گفت:  یکی از راهبردی‌ترین روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با روسیه به‌ویژه شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه رقم می‌خورد. ارتقای روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی و گازی مورد تأکید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حمایت همه‌جانبه جواد اوجی، وزیر نفت است.

به گفته معاون وزیر نفت؛ همسو با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مدیران ارشد گازپروم هفته گذشته در تهران حضور یافتند و مذاکرات سازنده‌ای با هم داشتیم. هم‌اکنون ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روس برای سرمایه‌گذاری اجرا شده است و سرمایه‌گذاری خارجی دولت رئیسی از این بابت با جهشی خیره‌کننده روبه‌روست.

توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، سوآپ گاز و فرآورده نفتی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه اعلام کرد.

 ویتالی مارکلوف، قائم مدیرعامل شرکت گازپروم هم در این آیین از شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های کلیدی در ایران نام برد و اظهار کرد: محورهای همکاری بین ما بسیار وسیع است و برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، خطوط لوله گاز، توسعه و انتقال فناوری و مسائل دیگر امروز تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و سایر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه بوده است.

 

ارسال نظر