شناسه خبر : 25183

درآمد زنان چقدر از مردان کمتر است؟

درآمد زنان چقدر از مردان کمتر است؟

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا می‌گوید فرصت‌های بیشتر برای زنان، پتانسیل اقتصادی ایالات‌متحده و کره جنوبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده به گروهی از زنان کارآفرین در سئول گفت که افزایش مشارکت زنان در نیروی کار و دادن فرصت‌های رهبری بیشتر به آنها، پتانسیل اقتصادی کره‌جنوبی و ایالات متحده را تقویت می‌کند.

یلن، اولین زنی که ریاست خزانه داری ایالات متحده را بر عهده گرفت و در میان این جمع اظهار کرد که زنان نماینده یک "منبع دست نخورده عظیم" برای ایالات‌متحده و کره جنوبی بودند. این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت بایدن در حال مبارزه برای نجات بخش‌های کلیدی برنامه داخلی خود، از جمله افزایش بودجه برای مراقبت از کودکان و پیش دبستانی جهانی با هدف افزایش مشارکت زنان در نیروی کار است.

او عنوان کرد که زنان کره جنوبی در بین کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تحصیل‌کرده ترین هستند اما تنها ۲۰ درصد از نقش‌های مدیریتی در کره جنوبی را بر عهده داشتند. داده های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می دهد که زنان به احتمال زیاد کارگران غیرقانونی هستند و به طور متوسط ۳۱ درصد کمتر از مردان درآمد دارند که بالاترین شکاف در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

بر اساس گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که از بین بردن شکاف جنسیتی در مشارکت نیروی کار می‌تواند تولید ناخالص داخلی واقعی کره‌جنوبی را تا سال ۲۰۳۵ بیش از هفت درصد افزایش دهد.

یک مقام وزارت خزانه داری گفت که زنان در مورد چالش‌های خاص پیشروی در بخش فناوری و تلاش برای پیشرفت شغلی و در عین حال داشتن خانواده فکر کردند.  او افزود که گنجاندن تعداد بیشتری از زنان در نیروی کار می تواند کمبود نیروی کار که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود را برطرف کند.

 

ارسال نظر