شناسه خبر : 24938

شماره‌گذاری ۱۷۰۰ سمند جایگزین تاکسی‌ فرسوده در انتظار مجوز سازمان استاندارد

شماره‌گذاری ۱۷۰۰ سمند جایگزین تاکسی‌ فرسوده در انتظار مجوز سازمان استاندارد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بر لزوم صدور مجوز شماره گذاری خودروی سمند EF۷ برای بهره گیری در ناوگان تاکسیرانی تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی،  درخصوص مشکل ۱۷۰۰ رانندگان تاکسی به علت عدم شماره گذاری خودروی سمند گفت: رانندگان تاکسی یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند که با تلاش و فشار بسیار نسبت به تهیه هزینه های مربوط به نوسازی تاکسی های فرسوده خود اقدام می کنند. در حال حاضر ۱۷۰۰ راننده تاکسی در سراسر کشور در فرایند نوسازی تاکسی خود نسبت به انتخاب خودروی سمند EF۷ و پرداخت کامل بهای آن اقدام کرده اند.

وی افزود: اما متاسفانه با اعلام سازمان استاندارد مجوز شماره گذاری این ناوگان با مشکل مواجه شده است. از آنجایی که از زمان نام نویسی و واریز وجه توسط این افراد حدود پنج ماه می گذرد و خودروی فرسوده آنها نیز اسقاط شده و از رده خارج شده است، کسب معیشت این افراد با چالش جدی مواجه شده و به این دلیل با مشکلات جدی مواجه شده اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ادامه داد: باتوجه به تایید موضوع توسط رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای جلوگیری از افزایش مشکلات این رانندگان و برای حمایت از این قشر آسیب پذیر جامعه نیاز است که دستوری از سوی سازمان استاندارد داده شود و مجوز شماره گذاری ناوگان فوق به تعداد اعلام شده با کاربری تاکسی صادر شود.

پیش تر نیز مهدی خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که پس از واگذاری تعهدات باقی مانده از تاکسی سمند و دریافت مجوزهای لازم برای سورن پلاس، این محصول جایگزین سمند و ۴۰۵ خواهد شد، تاکید کرده بود: براساس فرامین هشت گانه رییس‌جمهوری، امسال خط تولید محصولات ۴۰۵ و سمند متوقف خواهد شد.

وی افزوده بود: در حال حاضر کم‌تر از ۱۷۰۰ تعهد تاکسی سمند EF۷ باقی مانده که این تعداد به تولید رسیده و آماده واگذاری به تاکسی‌داران است و تعهد به جا مانده‌ای برای تاکسی پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

خطیبی تصریح کرده است: با رفع مشکل شماره‌گذاری و دریافت مجوز، خودروها واگذار و دیگر خودرو سمند از خط تولید برای همیشه حذف خواهد شد.

ارسال نظر