شناسه خبر : 24884

قیمت هر کیلو دام زنده ۸۵ هزار تومان

قیمت هر کیلو دام زنده ۸۵ هزار تومان

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: قیمت اعلامی ما کیلویی ۸۵ هزار تومان برای دام زنده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، ایوب فصاحت مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری صبح شنبه در خصوص عرضه بهداشتی دام، افزود: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه گنگو قربانی کردن حیوانات مورد اهمیت واقع گرفته است و بر همین اساس همکاری و توجه ویژه ای نسبت به عرضه دام وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۱۷ جایگاه ثابت و موقت عرضه دام در تهران احداث شده است، گفت: ۱۶۰ دامپزشک در این مراکز وجود دارند و گواهی خروج از مبدا را تأیید می‌کند و تأیید ذبح دام توسط سیستم انجام می‌شود و و بعد از ذبح نیز تمامی لاشه‌ها کنترل می‌شوند و لاشه سالم در اختیار افراد قرار می‌گیرد و لاشه بیمار نیز معدوم خواهد شد.

فصاحت افزود: ۱۰۰ غرفه برای عرضه دام، ۳۰ ناظر شرعی وجود دارند و همچنین پیش بینی می‌شود که حدود ۲۵ هزار دام ذبح شود.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیان کرد: از ۹ صبح برنامه قربانی کردن آغاز می‌شود و از فردا ساعت ۴ صبح تا ساعت ۱۵ این کار در میادین انجام می‌شود.

وی با اشاره به دام‌ها گفت: دام قربانی باید حتماً از مراکز بهداشتی و میادین عرضه دام تهیه‌شود و البته اگر شهروندی دام را از مکانی دیگر خریداری کرده باشد می‌تواند دام خود در مراکز مورد تأیید ذبح کند.

فصاحت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در تهران بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است اما از شهروندان خواسته می‌شود که موارد بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به قیمت دام، گفت: تابع قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی و بازار هستیم البته از مجموع ستاد اجرای فرمان امام خمینی و اتکا نیز خواسته شده که ۴ هزار دام به ما کمک کنند تا تعادل قیمت ایجاد شود.

وی افزود: متأسفانه قدری از قیمت‌ها بالا رفته است و سقف قیمت اعلامی ما کیلویی ۸۵ هزار تومان برای هر دام زنده است و دو مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و اتکا دام‌ها را ارزان‌تر ارائه می‌دهند.

فصاحت گفت: با هر فردی که گران‌تر بفروشند برخورد می‌شود و ۲۰۰ نفر از همکاران ما برای مقابله با گرانفروشی در مراکز حضور دارند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه ما سقف قیمت را اعلام کردیم، افزود: ممکن یک فروشنده بخواهد دام را ارزان‌تر نیز بفروشد اما از این قیمت بیشتر نباید باشد.

وی ادامه داد: گوشت به صورت لاشه کامل و با شرایط کاملاً بهداشتی به افراد تحویل داده می‌شود

فصاحت با بیان اینکه دام دپو شده تدارک دیده شده است گفت: در ۴ مرکز عرضه دام دپو وجود دارد و اگر کسری در هریک از مراکز وجود داشته باشد دام سریعاً جایگزین می‌شود.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه همواره در آستانه عید سعید قربان شاهد افزایش قیمت هستیم گفت: ما از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردیم تا تعدادی دام را به صورت یارانه‌ای در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دهد.

وی اظهار کرد: تمامی غرفه‌های سازمان تجهیز شده اند و شرایط لازم را دارند و تمامی دام‌هایی که ذبح می‌شوند ثبت خواهند شد.

ارسال نظر