شناسه خبر : 24868

رونق اقتصادی ژاپن به کمک گردشگری

رونق اقتصادی ژاپن به کمک گردشگری

شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد که بخش سفر و گردشگری در ژاپن در سال آینده تقویت قابل‌توجهی را برای بهبود اقتصادی این کشور ایجاد می‌کند زیرا سهم تولید ناخالص داخلی آن نزدیک به سطوح قبل از همه‌گیری خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی ژاپن می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به نزدیک ۴۰ تریلیون ین برسد که فقط ۲.۲ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که اشتغال از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر خواهد رفت و بیش از ۲۳ هزار شغل را احیا خواهد کرد و تا پایان سال به بیش از ۵.۸ میلیون شغل خواهد رسید.

انتظار می‌رود در دهه آینده، تولید ناخالص داخلی سفر و گردشگری به طور متوسط سالانه ۲.۶ درصد رشد کند که بیش از سه برابر نرخ رشد ۰.۷ درصدی برای کل اقتصاد کشور است و به بیش از ۴۶.۷ تریلیون ین (۷.۸ درصد از کل اقتصاد) برسد.

این پیش بینی همچنین نشان می‌دهد که انتظار می‌رود این بخش در دهه آینده نزدیک به ۶۸۳ هزار شغل ایجاد کند که به طور میانگین سالانه بیش از ۶۸ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود و تا پایان سال ۲۰۳۲ به بیش از ۶.۲ میلیون شغل برسد اما هنوز جای کار هست. حذف آزمایش‌ و تسهیل سفرهای بین‌المللی باعث افزایش بیشتر رشد این بخش و تسریع روند بهبود می‌شود.

سهم بخش سفر و گردشگری ژاپن قبل از همه‌گیری، به تولید ناخالص داخلی ۷.۳ درصد (۴۰.۸ تریلیون ین) در سال ۲۰۱۹ بود که به ۳.۵ درصد (۱۸.۴ تریلیون ین) در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت که نشان دهنده زیان ۵۴.۸ درصدی بود.

آخرین گزارش سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز بهبود بخش سفر و گردشگری ژاپن بود. سال گذشته سهم آن در تولید ناخالص داخلی ۲۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۲۲.۷ تریلیون ین رسید. این بخش همچنین شاهد بهبود بیش از ۲۱۰ هزار شغل مسافرتی و گردشگری بود که نشان‌دهنده افزایش مثبت ۴ درصدی به ۵.۵ میلیون شغل است.

اگر تاثیر سویه اُمیکرون نبود، سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال می‌توانست بیشتر باشد که منجر به تزلزل بهبود در سراسر جهان شد و بسیاری از کشورها محدودیت‌های شدید سفر را بازگرداندند.

 

ارسال نظر