شناسه خبر : 24847

صدور سند تگ برگ برای ۱۳۰ میلیون هکتار از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کشور

صدور سند تگ برگ برای  ۱۳۰ میلیون هکتار از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کشور

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای ۱۳۰ میلیون هکتار از اراضی کشور سند حدنگار صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بابایی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران گفت: برای ۱۳۰ میلیون هکتار از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کشور سند حدنگار صادر شده است و امسال نیز صدور اسناد حدنگار کشاورزی سرعت خواهد یافت.

به گفته او سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی دارد برای تمامی اراضی خرد شده و یا اراضی مشاعی سند با کاربری زراعی صادر کند و برای صدور اسناد کشاورزی و نقشه برداری‌ها هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نکند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریور پارسال با تصویب طرحی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه دادند، برای همه قطعات اراضی کشاورزی که تا زمان تصویب این قانون دارای تصرفات مفروز بوده و منشا تصرفات هم قانونی باشد، با هر مساحتی سند مفروز حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.

به گفته رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حدود هفت و نیم میلیون هکتار از مستثنات قانونی مردم نیز در حدنگاری زمین‌های کشاورزی کشور در بانک جامعه حدنگار کشور تثبیت مالکیت شده است.

او گفت: این اقدام برای هویت بخشی این اراضی و توسعه روستا‌ها انجام شده است.

قانون حدنگار با فراز و نشیب‌های زیادی در پایان اسفند ۹۳ تصویب شد و از ابتدای فروردین ۹۴ اجرایی و تا قبل از سال ۹۹ فقط یازده میلیون هکتار حدنگاری شده بود، اما در دو سال بیش از ۱۱۹ میلیون هکتار اراضی کشور حدنگاری شده و سند تک برگ گرفتند

بیش از یک میلیون و نهصد هزار هکتار اراضی ملی در مازندران وجود دارد که برای بیش از یک میلیون و هفتصد هزار هکتار از این اراضی سند صادر شده است.

بیش از ۹۲ درصد از اراضی ساحلی مازندران نیز سند حدنگار دریات کردند.

 

ارسال نظر