شناسه خبر : 24711

۱۰ هزار صندوق اعتبار محلی ایجاد می‌شود

۱۰ هزار صندوق اعتبار محلی ایجاد می‌شود

صندوق‌های اعتبار خرد محلی و روستایی یکی از منابع تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز برای روستاییان و تولیدکنندگان روستایی به شمار می رود؛ بر همین اساس ایجاد و راه اندازی ۱۰۰۰۰ صندوق خرد محلی در شهرها و روستاها در دستور کار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، در برنامه ششم توسعه ایجاد ۶۰۰۰ صندوق خرد محلی پیش بینی شد. در این راستا طی چند سال گذشته تعداد صندوق‌های خرد محلی افزایش یافته و چند برابر شده است.

مهمترین خصوصیت صندوق‌های خرد محلی، ارائه محصولات مورد نیاز بازار است به نحوی که در استانها و مناطقی که صندوق های خرد محلی با حمایت صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده، هزاران محصول تولید و به بازارهای روستایی و شهری و مراکز استانها عرضه شده است.

یکی از رویکردهای صندوق کارآفرینی امید در سالهای اخیر، بازار محور بودن تولیدات بوده و با تمرکز بر آن تلاش کرده ضمن اتصال تولید کنندگان کوچک و اعضای صندوق های خرد به بازارهای متوسط و بزرگ، آنها را در عرضه محصولات بازار پسند حمایت و بستر فروش و عرضه تولیدات آنها را فراهم کند.

نعمت الله رضایی ـ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ـ از امضای تفاهم نامه مشترک با معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور و سازمان بسیج سازندگی به منظور ایجاد و راه اندازی ۱۰۰۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها و حاشیه شهرها خبر می‌دهد.

وی می گوید: برای توسعه اشتغال روستانشینان، ایجاد صندوق های خرد محلی یکی از طرح های مناسب است تا جمعیت پایدار روستایی را شاهد باشیم و در این راستا صندوق کارآفرینی امید قرار است از ایجاد ۱۰ هزار صندوق خرد محلی در روستاها و حاشیه شهرها و همچنین شهرهای مناطق محروم کشور حمایت کند.

62125912

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به همکاری سازمان بسیج سازندگی در این تفاهم‌نامه می گوید: با بهره‌گیری از ظرفیت این همکاری، شناسایی محل‌های ایجاد صندوق های خرد محلی با سرعت بیشتری انجام و با اعطای تسهیلات، بستر مناسب ایجاد اشتغال پایدار روستایی فراهم می شود.

اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و خانگی‌ و گروه‌های شغلی معرفی‌ شده به صندوق‌های خرد محلی از جمله مفاد تفاهم‌نامه مذکور است و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزایش ظرفیت اشتغالزایی در بخش‌های صنعت و خدمات و حمایت از افراد توانمند و کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکارهای ارزش‌آفرین از مهمترین اهداف تفاهم نامه به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان، با ایجاد و گسترش صندوق‌های اعتبار خرد محلی و روستایی، زمینه افزایش دسترسی زنان و جوانان جویای کار به منابع و تسهیلات اعتباری و افزایش درآمد و پس انداز فراهم می‌شود.

صندوق‌های خرد محلی ضمن توانمندسازی خانوارهای روستایی کم درآمد، موجب تجمیع پس اندازهای غیرمولد، بهبود سطح معیشت و اقتصاد روستاییان و افزایش سطح مهارت و اشتغال ساکنین روستا می شود.

طرح ایجاد صندوق‌های خرد اعتباری از جمله سیاستهای دولت در راستای کاهش بیکاری، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد درآمد و رشد و توسعه اقتصاد جوامع روستایی و محروم است که زمینه بهبود وضع معیشت خانوارها، ایجاد فرصتهای شغلی و مهارت افزایی برای روستاییان را به وجود می آورد.

 

ارسال نظر