شناسه خبر : 24628

اختصاصی چابک آنلاین؛

جذابترین موزه های دنیا درکدام کشورها قراردارند؟

جذابترین موزه های دنیا درکدام کشورها قراردارند؟

موزه ها و گالری های هنری می توانند تنوع هنر، تاریخ و وسعت فرهنگی یک کشور را به معنای واقعی آن به تصویر بکشند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، اگرمی‌خواهید درباره یک کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید، نگاهی هم به  گنجینه‌های هنری آنها بیاندازید زیرا نه تنها دوران شکوه هنری را به نمایش گذارده،بلکه با فناوری‌های پیشرفته هم نمایی از آینده را نشان می‌دهد، از جمله موزه لوور در پاریس یا  موزه خلاقانه‌ترآینده دردبی.

در این گزارش سعی شده تا موزه های  برتر دنیا معرفی شود :

The Museum of Islamic Art, Qatar( موزه هنرهای اسلامی قطر)

موزه هنر اسلامی که درسال 2008 افتتاح شد، بزرگترین موزه در دوحه است که مجموعه ای از هنرهای اسلامی مربوط به بیش از 14 قرن را درخود جای داده است.

این ساختمان  توسط معمار برنده جایزه پریتزکر در سال 1983 طراحی شده است.

این موزه، مجموعه‌ای غنی ازآثار هنری  مختلف قرن هفدهم و نقاشی‌های خیره‌کننده، ظروف شیشه‌ای، آهن‌کاری، سرامیک، منسوجات و نسخه‌های خطی مربوط به دوره‌های  مختلف را به نمایش می‌گذارد.

Museum of the Future, UAE( موزه آینده، امارات)

موزه آینده در دبی که در فوریه 2022 به روی عموم گشایش یافت، یکی از زیباترین سازه های جهان بوده  که اثر هنرمند اماراتی متاربن لاهج است.

این ساختمان توسط Shaun Killa طراحی شده، در واقع  ادای احترام به دستاوردهای پیشگام دانشمندان است و نماد آینده ای روشن است.

این موزه همچنین شامل آزمایشگاه‌های نوآوری است که به آزمایش ایده‌ها برای آینده‌ای بهتر با توجه به طراحی شهری، شهرهای هوشمند، انرژی و حمل‌ونقل، آموزش، بهداشت و سایر چالش‌های حیاتی اختصاص دارند.

Hermitage Museum, Russia(موزه ارمیتاژ، روسیه)

موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ، مشرف بر سواحل رودخانه نوا، اولین مجموعه آثار هنری خود را که توسط امپراطور کاترین کبیر در سال 1764 به دست آورد، به نمایش گذاشت.

این موزه با به نمایش گذاشتن بیش از 3 میلیون اثر هنری در سالن های باشکوه، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه های جهان است.

آثار هنری معروفی که درموزه آرمیتاژ به نمایش گذاشته شده عبارتند از: لئوناردو داوینچی،ورونز، نوازنده عود کاراواجو و پرتره دونا آنتونیا زاراته اثرگویا.

The Guggenheim Museum Bilbao, Spain(موزه گوگنهایم بیلبائو، اسپانیا)

موزه گوگنهایم در بیلبائوتوسط معمار برنده جایزه پریتزکر،فرانک گری، طراحی شده است. 

موزه گوگنهایم در بیلبائو در سال 1997 افتتاح شد.

این موزه بیش از 25 سال است که میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب کرده و بیش از صد نمایشگاه جواهرات را در خود جای داده است.

Potala Palace, Tibet (کاخ پوتالا، تبت)

یک قلعه متعلق به قرن هفدهم در لهاسااست.

کاخ پوتالا، قبل از اینکه به موزه ایالتی تبدیل شود، از سال 1649 تا 1959 به عنوان کاخ زمستانی فعال بوده است.

این مجموعه به دلیل اهمیت تاریخی و زیبایی طبیعی خود، در سال 1994 به میراث جهانی تبدیل شد.

دراین کاخ 698 نقاشی دیواری، 10000 طومار نقاشی شده، مجسمه های متعدد، فرش ها، سایبان ها، پرده ها، ظروف چینی، یشم و اشیای عتیقه ساخته شده از طلا و نقره و همچنین مجموعه بزرگی از اسناد تاریخی مهم به نمایش گذاشته شده است.

Vatican Museums, Vatican City(موزه های واتیکان، شهر واتیکان)

موزه‌های واتیکان آثار هنری مجموعه عظیمی را که کلیسای کاتولیک و پاپ در طول قرن‌ها جمع آوری شده را  به نمایش می‌گذارند. 

یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی درجهان است و تعدادی از مشهورترین مجسمه‌های رومی و محبوب‌ترین شاهکارهای هنر رنسانس در جهان را در خود جای داده است.

موزه‌های واتیکان حاوی برخی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین آثار جهان، از جمله نقاشی‌های دیواری رافائل و سقف کلیسای سیستین میکل آنژ است.

Museo Soumaya, Mexico(موزه سومایا، مکزیک)

موزه سومایا در پلازا کارسو، مکزیکوسیتی که در سال 2011 برای عموم افتتاح شد، توسط معمار مکزیکی فرناندو رومرو با همکاری معمار افسانه ای فرانک گری و اووه آروپ طراحی شد.

برخی از آثار هنری که ارزش دیدن دارند عبارتند از 140 اثر رودن، استادان نووا اسپانیا و نقاشی‌های هنرمندان دیگو ریورا، سالوادور دالی و پابلو پیکاسو.

The Louvre Museum, France(موزه لوور فرانسه)

موزه لوور که خانه برخی از مشهورترین آثار هنری، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، ونوس میلو ومیکل آنژ است، یک نقطه عطف تاریخی در پاریس است. 

لوور در ابتدا به عنوان یک قلعه در سال 1190 ساخته شد، اما در قرن شانزدهم بازسازی شد تا به عنوان یک کاخ سلطنتی عمل کند.

مجلس ملی سرانجام در اوت 1793 موزه لوور را با مجموعه ای از 537 نقاشی افتتاح کرد. 

اکثر آثار نمایش داده شده متعلق به اموال سلطنتی بودند.

موزه لوور با نمایش بیش از 500000 اثر هنری، از عتیقه‌های مصری، رومی و یونانی و همچنین هنر غربی از قرون وسطی تا قرن 19، هنوز هم بزرگترین و پربازدیدترین گالری هنر و عتیقه در جهان است.

The Louvre, Abu Dhabi(موزه لوور، ابوظبی)

موزه لوور ابوظبی که در سال 2017 افتتاح شد که  یک موزه هنری است و  این بنا توسط معمار ژان نوول، برنده جایزه پریتزکر و طراح بسیاری از بناهای فرهنگی پاریس،طراحی شده است.

این موزه دارای 23 گالری دائمی است که مجموعه آثار خود را به همراه آثار هنری قرض گرفته شده از موزه های فرانسه به نمایش می گذارد.

این موزه که امارات متحده عربی را به عنوان یک رقیب قدرتمند در مجموعه‌های هنری جهان معرفی می‌کند، جنبه‌های متعدد  فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف را که قدمت آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد، بررسی می‌کند.

National Museum, India (موزه ملی هند)

موزه ملی دهلی که بیش از پنج هزار سال از میراث و تاریخ هند را به نمایش گذارده، یکی از مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی و همچنین یکی از بزرگترین موزه‌های هند است.

درحالیکه طرح تأسیس موزه در 1946 تهیه شد، اما سنگ بنای ساختمان توسط نخست وزیر وقت، درسال 1955 گذاشته شد.

این موزه مجموعه عظیمی از شاهکارهای گرانبها و مصنوعات شگفت‌انگیز به جا مانده از پادشاه ‌های باستانی را به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظر