شناسه خبر : 24547

آلمان به شهروندان خود در موردروزهای سخت هشدار داد

آلمان به شهروندان خود در موردروزهای سخت هشدار داد

خبرگزاری بلومبرگ آلمان اعلام کرد که این کشور به شهروندان خود هشدار داد که در صورت توقف عرضه انرژی از روسیه منتظر دو یا سه برابر شدن قیمت‌ها و روبه‌رو شدن با روزهای سخت باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، در گزارشی در خصوص تبعات کاهش صادرات گاز روسیه به آلمان نوشت که توقف ارسال گاز روسیه به آلمان آسیب بلندمدتی به اقتصاد آلمان وارد می‌کند.

این آژانس خبری اعلام کرد که برآوردهای بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) نشان می‌دهد که در صورت توقف عرضه انرژی از روسیه، اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳ درصد کاهش خواهد یافت. در عین حال، کاهش عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله گاز «جریان شمالی» نگرانی‌هایی را برای بزرگترین اقتصاد اروپا ایجاد کرده است.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه چشم انداز اشتغال در آلمان در این ماه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش داشته است،نوشت: چشم انداز در حال حاضر تیره و تار است. تعداد سفارشات صنعتی در کارخانه‌ها طی سه ماه گذشته کاهش یافته است، هزینه ها افزایش یافته و سطح اعتمادها پایین آمده است.

بلومبرگ گفت: شرکت‌های داخلی این کشور در حال آماده شدن برای کاهش طولانی مدت مصرف انرژی هستند. به عنوان مثال، BASF، بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی در اروپا، احتمالا تولید خود را به دلیل رشد قیمت گاز کاهش می‌دهد، گازی که به عنوان مواد اولیه در فرآیند تولید برق استفاده می‌شود.

بلومبرگ تاکید کرد که آلمان به مصرف کنندگان و کارآفرینان در مورد روزهای سخت هشدار داده است. این خبرگزاری به نقل از کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان هشدار داد که خانوارها در این کشور ممکن است با دو یا سه برابر شدن قیمت‌ها مواجه شوند و از مردم خواست تا در پول و انرژی صرفه جویی کنند.

این آژانس خبری افزود: ممکن است کارخانه‌هایی که فلزات، کاغذ و حتی مواد غذایی تولید می‌کنند مجبور به کاهش تولید یا بستن درهای خود در آلمان شوند که این امر منجر به کاهش دائمی اشتغال در این صنعت می‌شود و آسیب‌های بلندمدتی به چشم‌انداز اقتصادی این کشور وارد می‌کند.

شرکت گازپروم غول انرژی روسیه به تازگی اعلام کرد که خط لوله گاز نورد استریم ۱ در اواسط ژوئیه (یازدهم تا بیست و یکم) صادرات گاز به آلمان را به مدت ۱۰ روز به دلیل اقدامات تعمیر و نگهداری سالانه که از قبل برنامه ریزی شده بود، متوقف می‌کند. هفته گذشته، این شرکت روسی به دلیل مشکلات فنی ناشی از تحریم های غرب علیه مسکو، مجبور شد تحویل گاز از طریق خط لوله را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

 

ارسال نظر