شناسه خبر : 24231

تغییر ساعات اداری، مصرف برق پایتخت را کاهش داد

تغییر ساعات اداری، مصرف برق پایتخت را کاهش داد

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، گفت: به دنبال اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات، مصرف برق کلان شهر تهران در ساعات اوج مصرف کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  وزارت نیرو، "مسعود عزیزی" مصوبه هیئت دولت مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات را راهکاری مؤثر در کاهش بار شبکه برق در ساعات اوج بار دانست و اظهار داشت: بررسی وضعیت شبکه برق پایتخت نشان دهنده آن است که از زمان آغاز اجرای این طرح، مصرف برق شهر تهران در ساعات اوج مصرف میان روز، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه شهر تهران با بیش از ۴ میلیون مشترک، به تنهایی بیش از ۱۰ درصد کل انرژی برق کشور را مصرف می‌کند، افزود: این کاهش مصرف به دلیل همکاری ارزنده دستگاه‌ها و نهادهای اداری بوده است و تداوم آن می‌تواند بخش زیادی از دغدغه تأمین برق در تابستان پیش رو را برطرف کند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ادامه داد: در عین حال برخی از ادارات شهر تهران نیز متأسفانه همکاری مناسبی در این خصوص نداشته‌اند که پس از ارائه اخطار، نسبت به قطع برق آنان اقدام شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، روز چهارشنبه، ۲۵ خردادماه نیز، برق ۱۵ دستگاه اداری که مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق را رعایت نکرده‌اند، قطع شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تمامی مشترکان برق شهر تهران درخواست کرد با توجه به افزایش روز افزون مصرف برق، با رعایت راهکارهای مدیریت انرژی و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۸ به تأمین برق پایتخت کمک کنند.

ارسال نظر