شناسه خبر : 24188

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه با اخذ مجوز قانونی تمدید شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، در جلسه چهار ساعته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رؤسای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اصناف و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، رئیس اتاق اصناف کشور و بیش از ۵۰ تن از رؤسای اتحادیه‌های صنفی تهران و استان‌ها برگزار شد، مقرر شد تا مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه با اخذ مجوز قانونی تمدید شود.

سازمان امور مالیاتی نسبت به رسیدگی به اعتراضات اصناف در خصوص ضرایب فعالیت رسته‌های صنفی منتشره از سوی آن سازمان با قید فوریت اقدام خواهد کرد.

اصنافی همچون نمایشگاه‌های اتومبیل، نمایندگی‌های بیمه، کافی‌نت‌ها، حق‌العمل‌کاران و… که واریزی پوز آنها لزوماً نشان‌دهنده فروش آنها نیست، از طریق اتحادیه‌های مربوط لوح فشرده فروش اعضای خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، رونوشت کلیه بخشنامه‌های سازمان از طریق اتاق اصناف ایران در اختیار کلیه اعضای اتحادیه‌های صنفی قرار گیرد.

کمیته‌ای متشکل از رؤسای اتحادیه‌های صنفی در استان‌ها، مدیران کل مالیاتی استان‌ها و نمایندگان منتخب فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی به اعتراضات واحدهای صنفی رسیدگی خواهند کرد.

ادارات کل امور مالیاتی با قید فوریت نسبت به شکایات واحدهای صنفی در خصوص اطلاعات مالی ثبت شده از آن‌ها در سامانه‌های سازمان یا مبالغ مالیات مقطوع تعیین شده رسیدگی خواهند کرد.

ارسال نظر