شناسه خبر : 24131

نزدیک شدن مجدد مصرف برق کشور به ۶۰ هزار مگاوات

نزدیک شدن مجدد مصرف برق کشور به ۶۰ هزار مگاوات

مصرف برق کشور روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه مجدد به مرز ۶۰ هزار مگاوات نزدیک شد و این در حالی است که طرح تشدید برخورد با اداره‌های پرمصرف ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، افزایش دمای هوا در روزهای اخیر مصرف برق را مجدد افزایش داده است.

این در حالی است که طرح برخورد با اداره‌های پرمصرف حدود یک‌هفته‌ای هست که باهدف کاهش مصرف آغاز شده است.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به عدد ۵۹ هزار و ۷۶۸ مگاوات رسید. این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۸ هزار و ۳۴ مگاوات برق مصرف شده بود رشد بیش از هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

درعین‌حال روز گذشته مصرف برق در بخش صنعت کاهش‌یافته و به عدد ۴ هزار و ۴۰۲ مگاوات رسید.

مصرف برق در شب گذشته کاهش یافت و به عدد ۵۷ هزار و ۲۸۰ رسید که در عین کاهش نسبت به مصرف روز نسبت به ساعت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۴۰۲ مگاوات بود رشد بیش از ۲ هزار مگاوات دارد.

همچنین بخش صنعت باز هم در ساعت شب میزان مصرف خود را کاهش داده و به عدد ۴ هزار و ۱۰۷ مگاوات رساند.

روز گذشته ۵ هزار و ۶۴۹ مگاوات از تولید برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شده است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظف‌اند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

بر این اساس به دنبال ابلاغ مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی، از روز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه برق  تعدادی از ادارات، نهادها و دستگاه‌های اداری و دولتی عمومی شهر تهران که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده‌اند، قطع  شد.

ارسال نظر