شناسه خبر : 24036

اختصاصی چابک آنلاین؛

ایران از لحاظ نصب آسانسور رتبه پنجم دنیا را دارد

ایران از لحاظ نصب آسانسور رتبه پنجم دنیا را دارد

رییس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، اظهار کرد: با توجه به کاهش تولید مسکن، نصب آسانسور در کشور کاهش پیدا کرده به طوری که نصب ۷۵ هزار دستگاه در سطح کشور در سال ۹۳ به ۲۴ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰، رسیده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمدرضا زهره وندی، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود:در استان تهران نیز متوسط سالانه نصب اسانسور از ۱۵ هزار دستگاه  به ۸ هزار دستگاه رسیده است. 

 وی، در عین حال افزود:با وجود این کاهش نصب آسانسور ، رتبه ۵ را در بین کشورهای دنیا از نظر بیش ترین تعداد نصب آسانسور ، پس از کشورهای چین، امریکا، هند و روسیه داریم. 

زهره وندی، با اشاره به اینکه تولید موتورهای گیربکس در دنیا منسوخ شده، گفت: در ایران هنوز موتورهای گیربکس تولید می شود در حالیکه تولیدکنندگان باید به سمت تولید نوع جدید موتورها مانند گیرلس و بالاتر بروند چرا که برای ورود به بازار جهانی و صادرات نیازمند به روز سازی و بهینه سازی تولیدات هستیم. 

رییس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، ادامه داد: به لحاظ بالا بودن کیفیت خدمات فنی و مهندسی، فرصت  صادراتی بالایی  برای صادرات به  کشور هایی چون عراق،سوریه، افغانستان و کشورهای افریقایی داریم و درصورت به روز رسانی تولیدات، می توان اقدام به صادرات کرد. 

زهره وندی، خاطر نشان کرد:  ۸۰ درصد اسانسورها تولیدات داخل هستند که با مشخصات ۶ تا ۸ طبقه، سرعت میلی متر بر ثانیه و ظرفیت ۶ تا۸ نفره عرضه می شوند و ۲۰ درصد مابقی که وارداتی هستند اغلب اسانسورهای مورد استفاده در برج ها و سرعت ۱/۶ تا ۲/۵ به بالاتر بوده به این خاطر که تولیدات این نوع اسانسورها در ایران مقرون به صرفه نیست. 

وی، افزود: آسانسورهای دارای ip بالا که ضد جرقه و رطوبت هستند و اغلب در معادن و کارخانه های سیمان استفاده می شود، ضریب حفاظتی بالایی نیاز دارند. 

رییس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰ هزار شرکت ثبت شده اسانسور در کشور وجود دارد، اذعان داشت: در مجموع شرکت های فعال ایران از مجموع شرکت های اروپا و افریقا بیش تر است در صورتی که خارج از کشور به جای افزایش تعداد شرکت ها اقدام به گسترده سازی و افزایش دامنه فعالیت شرکت های موجود می کنند. 

زهره وندی، از رتبه بندی شرکت ها تا ۴ سال آینده خبر داد و توضیح داد: این طرح در حال اجراست و برای شرکت های عضو سندیکا که حدود ۱۶۰۰ شرکت هستند، قابلیت اجرا دارد .

رییس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، از یک میلیون اسانسور نصب شده در کشور ، حدود ۵۰۰ هزار دستگاه که از سال ۸۰ به بعد نصب شده اند ایمنی لازم را دارند و مابقی باید به روز رسانی شوند.

ارسال نظر