شناسه خبر : 23941

سود سنواتی ۲۴ شرکت به حساب یک میلیون سهامدار واریز شد

سود سنواتی ۲۴ شرکت به حساب یک میلیون سهامدار واریز شد

مدیر اداره پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده ۲۴ شرکت به حساب بیش از یک میلیون سهامدار خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار، «محسن عبدی» در مورد وصول سودهای رسوب شده سهامداران در شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزود: از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه، بیش از ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده ۲۴ ناشر (شرکت بورسی و فرابورسی) از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب یک میلیون و ۶۹ هزار و ۷۴۶ سهامدار واریز شده است که در بین ۴ مورد از پرداختی‌ها به حق تقدم استفاده نشده، تعلق دارد.

وی در مورد مرحله سوم توزیع سود به سهامداران سهام عدالت، اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبه‌رو هستند.

مدیر اداره پرداخت سود سمات ادامه‌داد: این افراد می‌توانند مشکل شماره شبای معتبر بانکی خود را با مراجعه به سامانه سهام عدالت و یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) برطرف کنند و در فهرست مرحله سوم توزیع سود سهامداران سهام عدالت قرار گیرند.

اسامی شرکت هایی که سود سنواتی سهامداران خود را تاکنون پرداخت کردند، به شرح زیر است:  شرکت های سرمایه گذاری پردیس (سهام و حق تقدم استفاده نشده)، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی(حق تقدم استفاده نشده)، سیمان درود، بورس انرژی، سرمایه گذاری خوارزمی، داروسازی فارابی(حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، فولاد آلیاژی ایران، کشتیرانی دریای خزر، بانک کارآفرین، سرمایه گذاری بوعلی، گوره توسعه مالی مهر آیندگان، پست بانک، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، تامین سرمایه بانک ملت (حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذاری صنعت بیمه، جنرال مکانیک و بانک ملت

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویش «پرداخت سود سهامداران از طریق سجام و مانده سود سال‌های قبل» و پویش «واریز سود مجامع شرکتها از طریق سامانه سجام» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.​

ارسال نظر