شناسه خبر : 23936

۵۰۰ هزار شرکت در انگلیس در آستانه ورشکستگی

500 هزار شرکت در انگلیس در آستانه ورشکستگی

دبیر انجمن شرکت‌های کوچک در انگلیس هشدار داد، در صورتی که دولت حمایت نکند ۵۰۰ هزار شرکت طی چند هفته آینده ورشکست خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مارتین مکتاگ، دبیر انجمن شرکت‌های کوچک در انگلیس هشدار داد، در صورتی که شاهد موج جدید کمک‌های دولتی نباشیم، 500 هزار شرکت کوچک در این کشور طی روزها و هفته‌های آینده ورشکست خواهند شد.

وی در این باره گفت: ما مشکلی با نحوه تعامل وزارت خزانه‌داری با نیازهای مشترکان نداریم، اما هنوز یک مشکل بزرگ درباره شرکت‌های کوچک باقی مانده است.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: شرکت‌های کوچک شاهد دو برابر شدن قیمت هزینه‌های تولید خود هستند و این اتفاق شبیه یک بمب ساعتی است. واقعا فقط چند هفته باقی مانده تا پول این شرکت‌ها تمام شود و صدها هزار شرکت در معرض این اتفاق هستند و خیلی از مردم شغل‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست خواهند داد.

مکتاگ همچنین به آمار دفتر آمار ملی انگلیس اشاره کرد که نشان می‌داد 40 درصد معادل 2 میلیون شرکت کوچک در این کشور فقط برای کمتر از 3 ماه پول برای ادامه فعالیت خود دارند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های کوچک انگلیس 10 درصد از این تعداد معادل 200 هزار شرکت مشکل بسیار جدی دارند و 300 هزار تای آنها هم فقط چند هفته با ورشکستگی فاصله دارند. در ماه آوریل بود که نرخ تورم در انگلیس با بالاترین میزان در40 سال گذشته رسید که بخش قابل توجهی از افزایش قیمت‌ها مربوط به قبض برق و گاز و همچنین قیمت مواد غذایی بوده است.

بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده نرخ تورم در این کشور طی ماه‌های آینده باز هم افزایش خواهد یافت. مشکل دیگر شرکت‌های انگلیسی بالا رفتن 18.6 درصدی قیمت مواد اولیه آنها طی سال گذشته بوده است.

 

ارسال نظر