شناسه خبر : 23934

آمریکا برای نفت ونزوئلا معافیت صادر کرد

آمریکا برای نفت ونزوئلا معافیت صادر کرد

رویترز در خبری اختصاصی گزارش داد، آمریکا به شرکت «انی» ایتالیا و «رسپول» اسپانیا اجازه انتقال نفت ونزوئلا به اروپا را داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که جنگ انرژی آمریکا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین ادامه دارد، رسانه غربی خبر داد که واشنگتن اجازه انتقال نفت ونزوئلا به اروپا را صادر کرد.

 آمریکا به شرکت «انی» ایتالیا و «رسپول» اسپانیا اجازه انتقال نفت ونزوئلا به اروپا را داد.

 پنج منبع مطلع به رویترز گفتند که این دو شرکت می‌توانند از ماه آینده برای جبران نفت خام روسیه، ارسال نفت ونزوئلا به اروپا را آغاز کنند.

یک منبع مطلع به این رسانه غربی خبر داد، میزان نفتی که این دو شرکت قرار است دریافت کنند «آنقدر زیاد نیست» و تاثیر آن روی بهای بازار جهانی نفت، «کم» خواهد بود اما این چراغ سبز واشنگتن برای احیای انتقال نفت ونزوئلا به اروپا می‌تواند به صورت نمادین باعث تقویت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شود.

 وزارت خارجه آمریکا در نامه به این دو شرکت ایتالیایی و اسپانیایی موافقت خود را با ارسال محموله نفت ونزوئلا به اروپا اعلام کرد.

منابع مطلع استنادی رویترز به این رسانه گفتند: «دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است نفت خام ونزوئلا بتواند به اروپا کمک کند تا وابستگی خود را به روسیه کاهش دهد و برخی از محموله‌های ونزوئلا به چین نروند».

دو منبع مطلع هم به رویترز گفتند، هدف دیگر دولت آمریکا برای دادن اجازه صدور نفت ونزوئلا به اروپا، «ترغیب مادورو برای از سرگیری مذاکرات سیاسی با مخالفان در ونزوئلا» است.

آمریکا ماه گذشته میلادی موافقت خود را با انتقال صدور نفت ونزوئلا به اروپا ابراز داشت اما جزئیات این تصمیم تاکنون اعلام نشده بود.

شرکت ایتالیایی انی و اسپانیایی رسپول به سوال رویترز درباره صحت و سقم خبر مجوز آمریکایی‌ها برای این دو. شرکت در خصوص انتقال نفت ونزوئلا خودداری کرده‌اند.

انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که فشارهای شدید آمریکا به متحدان اروپایی خود در خصوص تحریم نفت و گاز روسیه ادامه دارد.

ارسال نظر