شناسه خبر : 23929

پرداخت نقدی یارانه‌ها تا پیاده سازی کالابرگ، ادامه دارد

پرداخت نقدی یارانه‌ها تا پیاده سازی کالابرگ، ادامه دارد

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در ماه‌های آتی اگر موضوع کالابرگ به هر دلیلی پیاده‌سازی نشود، روش پرداخت نقدی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی سبحانیان گفت: اگر قرار به پرداخت کالابرگ باشد، یارانه‌ها در قالب اعتبار خرید به کارت‌های افراد پرداخت می‌شود که بر اساس آن مردم می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از آن اعتبار خرید استفاده کنند.

در پرداخت نقدی فرد می‌تواند یارانه را برای هر مصرفی از جمله سینما و پارک انجام دهد، اما حاکمیت اعتقاد دارد تا افراد بتوانند با این منابع مایحتاج سفره خودشان را تأمین کنند و به همین جهت از کالابرگ استفاده می‌کند.

به گفته او، آنچه دولت در قانون بودجه توسط مجلس مکلف به انجام شده، پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی است. انجام این کار مستلزم زیرساخت‌های لازم در کل کشور بوده و عملاً انجام فوری آن میسر نبود، در نتیجه تصمیم گرفته شد طی دو ماه نخست سال، پرداخت نقدی صورت بگیرد و به‌محض اینکه زیرساخت‌های لازم آماده شد و سایر ملاحظاتی که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصمیم درباره تداوم این شیوه یا اختصاص کالابرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.

آقای سبحانیان گفت: هیچ تغییری در مبلغ و افرادی که یارانه دریافت می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد. همان افرادی که تا به امروز یارانه دریافت کرده‌اند و کسانی که بر اساس تقاضا، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند، مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد. عزم دولت این است که کمترین تفاوت و تغییری در شیوه خرید مردم اتفاق بیفتد و رضایت خاطر مردم از این‌ جهت فراهم شود. همچنین تا به امروز هیچ بحثی در هیچ محفلی درباره تغییر یارانه بنزین مطرح نشده است.

اردیبهشت امسال، دولت برای تغییر نحوه پرداخت ارز ترجیحی به کالاهای اساسی تصمیم گرفت تا یارانه پرداختی از واردکننده به مصرف کننده برسد. بنابراین، مبلغ یارانه پرداختی افزایش پیدا کرد. 

 

  • ناشناس بدبخت

    توروخدا نقدی بدید

  • علی

    تورو خدا یارانه رو قطع نکنید

ارسال نظر