شناسه خبر : 23894

مشکل تردد رانندگان ترانزیتی به پاکستان رفع شد

مشکل تردد رانندگان  ترانزیتی به پاکستان رفع شد

با تلاش‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مذاکرات وزارت امور خارجه با دولت پاکستان، مشکل تردد ناوگان ترانزیتی برطرف شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان، درباره مشکل کامیون داران ایرانی در مرز پاکستان اظهار کرد: مشکلی که به وجود آمده، این است که صدور ویزا برای کامیون داران ایرانی در سفارت و کنسولگری‌های مشهد و زاهدان دچار مشکل شده است و به همین علت آن دسته از رانندگانی که تاریخ ویزای آن‌ها به اتمام رسیده نمی‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و نمی توانند وارد پاکستان شوند.
وی افزود: پس از پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت امور خارجه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، مسئولان کنسولگری‌های مشهد و زاهدان اعلام کردند که هولوگرام صدور ویزا تمام شده و از پاکستان هنوز ارسال نشده است.
هدایتی با بیان اینکه راننده‌هایی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد، می‌توانند به پاکستان بروند، ادامه داد: در این زمینه وزارت امور خارجه مذاکرات متعددی با دولت پاکستان داشته و ما نیز چهارشنبه هفته گذشته با سفیر این کشور در تهران ملاقاتی داشتیم و وی نیز اعلام کرد که مشکل حل شده و هولوگرام ویزا به کنسولگری‌های زاهدان و مشهد رسیده است و به زودی صدرو ویزا آغاز خواهد شد که حسب اطلاع واصله صدور ویزا در کنسولگری‌های فوق از روز شنبه در دست انجام است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دیوارکشی مرزی پاکستان در مرز با ایران مطرح شده، صحت دارد؟ گفت: دیوار کشیدن در مرزهای مشترک مانند همان کاری که ایران با افغانستان انجام داد برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز از مبادی غیر رسمی صورت می‌گیرد و به سیاست‌های مرزی و تصمیم گیری‌های دولت‌ها برای مقابله با اینگونه ترددها ارتباط دارد ولی طرف ایرانی نیز از به کارگیری شیوه‌هایی که منجر به افزایش امنیت مرزی و کاهش ترددهای غیرمجاز شود، استقبال می‌کند.

ارسال نظر