شناسه خبر : 23824

رسیدگی به مشکلات قضایی ۷۰۱ شرکت‌ دانش‌بنیان در حال پیگیری است

رسیدگی به مشکلات  قضایی ۷۰۱ شرکت‌ دانش‌بنیان در حال پیگیری است

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۷۰۱ شرکت‌ دانش‌بنیان در حال پیگیری است و تاکید شده تا به‌گونه‌ای اقدام شود که آسیبی به اشتغال و چرخه تولید وارد نشود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا براساس گزارش دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر افزود: حمایت از چرخه تولید همواره یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی به‌ویژه در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود و از جمله راهبردهای شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران، تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه است.

وی با اشاره به تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از اولویت‌های پانزده‌گانه عدلیه از سوی ریاست قوه قضاییه گفت: دادگستری کل استان تهران حمایت قضایی از واحدهای تولیدی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: هفت گام اجرایی در قالب برنامه عملیاتی «حمایت حقوقی، قضایی و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع» به‌منظور نقش‌آفرینی مجموعه قضایی استان تهران در راستای تحقق شعار سال تیین شده است و در این راستا، مشخصات سه هزار و ۴۵۲ شرکت دانش‌بنیان در استان تهران با پیگیری‌های دادگستری کل استان تهران استخراج شد.

القاصی مهر با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده حکایت از این دارد که ۷۰۱ مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان یادشده دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند، افزود: در این زمینه به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تاکید شده است تا رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت‌ها در اولویت قرار گیرد و به‌گونه‌ای اقدام شود که آسیبی متوجه اشتغال و چرخه تولید نشود زیرا  «اشتغال» و «چرخه تولید» خط قرمز دستگاه قضایی است.

وی به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ماموریت داد تا آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام کند و اگر در فرایند رسیدگی با هر نوع مشکل، آسیب، خلاء قانونی، قضایی و اجرایی یا مقررات و فرایندهای آسیب‌زا مواجه شدند، جزئیات کامل این مشکلات و آسیب‌ها همراه با راهکارها و تدابیر، برای بررسی و حل به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام شود.

ارسال نظر