شناسه خبر : 23778

۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در ماه گذشته کشف شد

۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در ماه گذشته کشف شد

شرکت توانیر اعلام کرد: یک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر غیرمجاز با اقدامات کارکنان صنعت برق و گزارش‌های مردمی جمع آوری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعیه شرکت توانیر، ۱۹ درصد از کشفیات یک ماه گذشته درباره استخراج غیرمجاز رمزارزها، با استفاده از گزارش‌های مردمی، ۴۷ درصد از طریق بازرسی‌های محلی و ۳۴ درصد با سایر روش‌ها انجام شده است.

گزارش‌های شرکت توانیر نشان می‌دهد، در مجموع تاکنون ۷ هزار و ۵۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه ماینر جمع آوری شده است. هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل، استخراج‌های غیرمجاز با ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

افراد می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در حوزه استخراج غیرمجاز رمزارزها، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند. پس از بررسی و صحت سنجی گزارش‌ها، به افشاکنندگان (سوت زنان) پاداش نقدی تعلق می‌گیرد و اطلاعات آن‌ها هم محرمانه باقی می‌ماند.

ارسال نظر